בג"ץ אישר את הריסת בתי המחבלים

למעט בית מחבל אחד, בג"ץ דחה את כל העתירות נגד הריסת בתי המחבלים, ואישר להוציא אל הפועל את צווי ההריסה. הבית היחיד שלא ייהרס הוא ביתו של אחד מרוצחי מלאכי רוזנפלד הי"ד (משפט)

דחפור, ארכיון (צילום ארכיון: פלאש 90)

בתי המחבלים ייהרסו: בג"ץ דחה הערב (חמישי) חמש עתירות שהוגשו נגד הריסת בתיהם של שישה מחבלים שביצעו את הפיגועים שבהם נרצחו הקדושים: בני הזוג נעמה ואיתם הנקין הי"ד, ומלאכי רוזנפלד ודני גונן הי"ד.

עם זאת, בג"ץ קיבל עתירה אחת הנוגעת למחבל עבדאללה מניר צאלח אסחאק, אחד מרוצחי מלאכי רוזנפלד, זאת מאחר והוא התגורר בשכירות בדירה בסילוואד מצפון לרמאללה. על פי השופטים, אין זיקה מספקת בינו לבין המשפחה המתגוררת במקום.

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור והשופטים חנן מלצר ונעם סולברג קבעו בין היתר בפסק הדין כי "כפי שנקבע בפסיקה, תכלית התקנה היא הרתעתית, ולא עונשית. תכלית זו הוכרה כתכלית ראויה. הריסת בתים היא אמנם בגדר צעד חריף וקשה, בעיקר משום פגיעתו בבני משפחתו של המחבל אשר לעתים לא סייעו בידו ולא ידעו על תכניותיו. לעתים אין מנוס מלעשות בה שימוש. כאלה הם כל המקרים מושא הצווים שלפנינו, אשר עניינם בפיגועים אכזריים, שבהם נרצחו אזרחים ישראלים בדם קר. החומר שהוצג לנו הניח את דעתי שחשש לפגיעה בבתי משפחות המחבלים יוצר הרתעה אצל מחבלים".

בנוגע להחלטה שלא להרוס את ביתו של המחבל אסחאק נכתב: "אין בכוונתי לקבוע כי בכל מקרה שבו התגורר מחבל בשכירות לא ניתן יהיה לנקוט כלפיו אמצעי של הריסה. מסקנתי מוגבלת לנסיבותיו הקונקרטיות של המקרה, שבו לא ניתן לראות באמצעי כזה במכלול הנסיבות שתוארו אמצעי מידתי".

בנוגע לטענות על אפלייה בין מחבלים ערבים למחבלים יהודים נכתב: "במגזר היהודי אין צורך באותה הרתעה סביבתית שהיא תכליתה של הריסת הבתים. הציבור היהודי, ככלל, מוּרתע ועומד, ואינו מוּסת. אמנם אין לכחד: יש ויש מעשים של תקיפה מצד יהודים כלפי ערבים... אך השוני עולה על הדימיון בכמה וכמה היבטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר