הפילוג הליטאי

אילוצים או חרם? רבנים נעדרו מכינוס "דגל ירושלים"

מארגני מבחן "דגל ירושלים" מציגים גלריה של רבנים שהגיעו לכינוס, מנגד, אנשי מטה המאבק המזוהה עם דגל התורה טענו כי היעדרותם של רבנים מהכנס היא מחאה נגד נוכחות הגר"ש אוירבך (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

אלפי ילדי תלמודי תורה השתתפו הערב (חמישי) במבחן הפומבי על דיני שביעית של קרן התרבות דגל ירושלים שהתקיים באיצטדיון הארנה בירושלים.

האירוע הפך בימים האחרונים ל"סמל" של הפילוג הליטאי זאת בעקבות העובדה שבחלק מתלמודי התורה המזוהים עם הממסד הליטאי קראו להחרים את האירוע זאת בשל הזמנתו של הגאון רבי שמואל אוירבך לנאום בכינוס וכן בשל העובדה שהוא מומן בעזרתו של סגן ראש עיריית ירושלים חיים אפשטיין נציג תנועת בני תורה.

שעה קלה לאחר תום הכינוס, החל הוויכוח האם מדובר בהצלחה או כישלון. המארגנים מציגים גלריה נכבדה של אדמו"רים ורבנים שהשתתפו ונאמו ביניהם האדמו"ר מויז'ניץ, האדמו"ר מבויאן, בן האדמו"ר מגור הרה"צ רבי נחמיה אלתר, הראשל"צ הגרש"מ עמאר והראל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון. בנוסף, הם מציינים כי האולם היה מלא וגדוש וכי רבים מילדי החיידרים הליטאיים בירושלים השתתפו אף הם בכינוס.

מנגד, במטה המאבק של הפעילים המזוהים עם תנועת "דגל התורה" מדווחים בקורת רוח על ניצחון מבחינתם, כאשר לטענתם בחרו רבים מגדולי ישראל 'להחרים' את האירוע בשל הפגיעה בהנהגה הליטאית המרכזית.

מן האירוע נעדרו האדמו"רים מבעלזא, צאנז, נדבורנה וכן נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן והראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף. במטה המאבק מייחסים את ההיעדרות של מרביתם לעובדה שהאירוע התורני הפך לשנוי במחלוקת וכן בשל הפגיעה בגדולי ישראל.

מנגד, מקורבי חלק מהרבנים טוענים כי אי השתתפותם הייתה רק בשל אילוצים טכניים של השתתפות באירועים אחרים ולו"ז צפוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר