הרב יעקב אילנברג ז"ל, מחשובי נגידי חסידות גור

הרב החסיד ר' יעקב אילנברג ז"ל, מטובי וחשובי ונגידי חסידי גור בארה"ב, הלך לעולמו בגיל 65 לאחר מחלה קשה. היה אחד ממחזיקי התורה בחצר הקודש גור (דיין האמת, הודעות פטירה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ברוך דיין האמת (shutterstock)
האח האחרון לבית אילנברג: בשעה האחרונה נלקח לבית עולמו הרב החסיד ר' יעקב אילנברג ז"ל, מטובי וחשובי ונגידי חסידי גור בארה"ב.
ר' יעקב היה בנו של ר' שמעון אילנברג ז"ל שריד מוצל מאש התופת ששרד את השואה והקים את ביתו מחדש בארה"ב. את בניו שלח ללמוד בישיבות גור בארץ ישראל, תחת עיניו הפקוחות של כ"ק מרן הבית ישראל מגור זי"ע.
ר' יעקב עשה חיל בעסקיו ונודע כאחד ממחזיקי התורה בחצר הקודש גור, כשהוא עצמו קובע עתים לתורה ומקפיד על קלה כבחמורה. בכל שנה היה בא 'נסיעה' לארץ ישראל ושוקד על התורה בבית המדרש הגדול של חסידי גור בירושלים.
בשנת תש"ן בנסיעתו של כ"ק מרן האדמור מגור שליט'א לקברי אבות בפולין הצטרף ר' יעקב ז'ל למסע ואף סייע לשימור הקברים בפולין.
בשנת תשנ"ב נפטר בתאונת דרכים מחרידה אחיו המחנך רבי יהושע העשל אילנברג ז"ל מטובי אברכי חסידי גור בארה"ב, ור' יעקב נטל על עצמו עול גידול ילדיו ואף השיא אותם בכבוד. לפני כשנה נפטר אחיו הצעיר החסיד רבי משה מרדכי אילנברג ז"ל, מגדולי ה'קומדנאטים' (המדריכים) בגור.
בשנים האחרונות ידע המנוח סבל ומכאוב ואף שהה ארוכות בבית החולים מיימונדיס. בשעה האחרונה נלקח לבית עולמו שבע מעשים טובים וצדקות והוא כבן 65 בפטירתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר