ביהדות התורה זועמים

בתגובה לנתניהו: מועצת גדולי התורה תתכנס ביום ראשון

מוצעת גדולי התורה תתכנס ביום ראשון הקרוב, זאת לאחר שנתניהו הודיע לחברי הכנסת החרדים כי הוא דוחה את בקשת מועצת גדולי התורה בנוגע למועד שינוי חוק הגיוס (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס המועצת. ארכיון (צילום: משה גולדשטיין)

באגודת ישראל טרם נאמרה המילה האחרונה. ביום ראשון הקרוב בשעה 16:30 תכונס מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל ב"בית ועד הפועל" בירושלים לדון בהחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את דרישת המועצת להעביר את חוק הגיוס המתוקן בשלוש קריאות עוד לפני אישור התקציב.

חברי המועצת כועסים על החלטת נתניהו להתעלם מדרישתם ובעקבות כך יוזמים כינוס מיוחד ביום ראשון לדון בהשלכותיו. באגודת ישראל מבהירים כי לא ייתכן שגדולי ישראל יוציאו הוראה ואילו בקואליציה שיתחייבו לעמוד בסיכומים יתעלמו ממנה ללא הצדקה.

באגודת ישראל זעמו על החלטת נתניהו, לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן אף הציג את מכתב המועצת בפני ראש הממשלה נתניהו ודרש ממנו להעביר את החוק בשלוש קריאות.

ל"כיכר השבת" נודע כי בנוסף לכעס על דחייתו של נתניהו את דרישת האדמו"רים הרי שחלק מחברי המועצת אינם מסתפקים במתווה החדש וטוענים כי הוא אינו עונה על כל הדרישות של ביטול חוק הגיוס הקודם שחוקק בעקבות דרישת יו''ר יש עתיד יאיר לפיד. לדברי האדמו"רים, יש לערוך שינויים גם בחוק החדש לטובת עולם התורה והציבור החרדי.

אתמול נחשף בכיכר השבת כי בתום ישיבה הממושכת שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי סיעות הקואליציה, נכנעו הנציגים החרדים והסכימו כי ההצבעה על תיקון חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית תתקיים לאחר אישור תקציב המדינה.

בפגישה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר ש"ס אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט.

ל"כיכר השבת" נודע כי על פי ההסכם שהושג, ביום ראשון הקרוב תיקון חוק הגיוס יאושר בממשלה וביום שני יעבור בקריאה ראשונה בכנסת. ביום שלישי ייערך דיון בוועדת חוץ וביטחון בהכנת החוק לקריאה שנייה ושלישית, וביום שני שלאחר מכן החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. באשר לתקציב המדינה, סוכם כי הוא יעבור בקריאה שנייה ושלישית ביום חמישי הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר