הטרור האיסלאמי מרים ראש

דאעש היכה בצרפת: כ-130 הרוגים במתקפת טרור על פריז

קרוב ל-130 בני אדם הוצאו להורג בפריז בסדרת פיגועים אכזרית שביצעו שמונה מחבלי דאעש. מאות נוספים נפצעו, 99 מהם במצב קשה. נשיא צרפת: "דאעש הכריז מלחמה". הוכרז מצב חירום (בעולם)

עוצר הוטל בפריז (צילום: שאטרסטוק)

אמש (ליל שבת) אירעה מתקפת הטרור הקשה ביותר בתולדותיה של צרפת: לפחות 128 בני אדם נרצחו במתקפת טרור קשה על פריז, ומעל ל-300 בני אדם, כמאה מהם באורח קשה.

87 מהנרצחים בפיגועים הוצאו להורג באולם הקונצרטים בטקלאן בזמן בהתקיימה בו הופעת רוק. חמישה נרצחים נוספים בפיגוע ברו דה פונטיין ו-14 בני אדם נוספים נרצחו ברו אליבר. עוד הרוגים נרשמו בפיגועי התאבדות סמוך לאצטדיון סטאד דה פראנס בו נערך משחק כדורגל של נבחרות צרפת וגרמניה.

מדליקים נרות בפריז לזכר ההרוגים (צילום: שאטרסטוק)

ארגון הטרור המדינה האיסלאמית (לשעבר דאעש) נטל אחריות על הפיגועים שאירעו בשישה מוקדים בפריז. הארגון טען כי מדובר בתגובה לפעילות של צרפת בסוריה.

שמונה המחבלים שביצעו את המתקפה מתו. שבעה מהם נשאו חגורות נפץ והתפוצצו בפיגועי התאבדות. אחד המחבלים נשא דרכון סורי ואחר דרכון מצרי. המשטרה הצרפתית מנסה כעת להגיע לסייענים.

פרנסואה הולנד: "צרפת אולי נפצעה, אבל היא לא תמות" (צילום: שאטרסטוק)

בנאום לאומה שנשא נשיא צרפת פרנסואה הולנד הוא אמר כי דאעש הכריז מלחמה: "צרפת אולי נפצעה, אבל היא לא תמות" אמר הולנד. בעקבות גל הפיגועים, הוכרז מצב חירום בצרפת מיום שישי בערב עד היום והוטל עוצר בפריז. כמו כן, נאסר לקיים הפגנות והכניסות למגדל אייפל כמו גם למקומות מרכזיים אחרים בצרפת נסגרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר