הזדהות בכיכר רבין

"חבר יהודי התחזה לעיתונאי והצליח לברוח מהמחבל" • צפו

המונים הגיעו לכיכר רבין לאירוע הזדהות עם נרצחי מתקפת הטרור בפריז. אחד מהם סיפר ל"כיכר השבת" כי חברו הצליח להימלט מן התופת כשהתחזה לעיתונאי. "התחושה היא שכולם נפגעו, לא רק מי שנפגע בפועל" אמר אחר • צפו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש 90 וישראל כהן - כיכר השבת)

המונים הגיעו הערב (מוצאי שבת) לכיכר רבין בתל אביב לעצרת הזדהות עם נרצחי מתקפת הטרור הקשה שפקדה את פריז. בניין עיריית תל אביב נצבע בצבעי דגל פריז, כמו גם מוקדים נוספים בארץ ובעולם שהוארו בצבעי הדגל כאות הזדהות עם צרפת.

"התחושות הן מאוד קשות" סיפר אחד הישראלים שהגיעו להזדהות בכיכר רבין ל"כיכר השבת". "לי אין משפחה בצרפת, אבל הרבה כאב וסולידירות, אנחנו חווים כזה דבר באופן יומיומי, אז מנסים לעמוד לצידם".

הנשיא לשעבר שמעון פרס, הערב בכיכר רבין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הוא סיפר כי חבר יהודי שהיה בזירת אחד הפיגועים, הצליח להימלט כשהתחזה לעיתונאי: "יש לי חבר יהודי שהיה במשחק בין צרפת וגרמניה, שהעמיד פנים שהוא עיתונאי והצליח להימלט משם במהרה, יש לי חברים שגרים באזור, אבל בעזרת השם הכל בסדר איתם".

יש חשש ללכת לבית כנסת עם כיפה? "חשש ללכת עם כיפה יש כבר הרבה מאוד זמן, מינואר 2015 כשהיה את הפיגוע במרכול הכשר. אני קורא לכולם לבוא לפה".

(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

הראל, לו בני משפחה בפריז, אמר: "כישראלים אנחנו רגילים לטרור. כל אחד רוצה לברר שהחברים והמשפחה בסדר. זה ניסיון לפגוע בעוד מוקד דמוקרטי בעולם, נמשיך לחיות רגיל ולהילחם בטרור".

האם צרפת תשנה את היחס לפליטים בעקבות גל הטרור? "לצערי המנטליות הצרפתית היא לשים את הבעיות בצד ולהתעלם, זה לא ישנה משהו" אומר הראל ומסכם: "התחושה היא שכולם נפגעו, לא רק מי שנפגע בפועל מהכדור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר