רבני אירופה: לתגבר את האבטחה בקהילות היהודיות

רבני אירופה פרסמו הודעות אבל בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית בפריז ודרשו להגביר את האבטחה סביב המרכזים והקהילות היהודיות. הערב: עצרת תפילה בבית הכנסת הגדול בפריז (בעולם)

חיילים בקהילה היהודית בצרפת (צילום ארכיון: ישראל ברדוגו)

מתקפת הטרור בפריז: יהודי ורבני אירופה נמצאים בחשש כבד, בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית בצרפת, כשבקהילות היהודיות חוששים מתקיפות ודורשים את הגברת האבטחה במרכזי הקהילות.

כוחות הביטחון הצרפתיים אישרו לקיים הערב עצרת תפילה בבית הכנסת הגדול בפריז, בהשתתפות יהודי צרפת ואישי ציבור.

הרב חיים קורסייה רבה הראשי של צרפת וסגן ראש ועידת רבני אירופה והרב משה לוין מנכ"ל ועידת רבני אירופה ורב הז'נדרמה הצרפתית, הביעו "הלם וזעזוע עמוק נוכח הטבח האיום באזרחים מכל הדתות שאירע בליל שבת".

הרבנים מסרו כי שוחחו עם שר הפנים הצרפתי, ברנרד קזנוב ולדבריהם, קיבלו הבטחה "לתגבר משמעותית את האבטחה הקיימת סביב ובתוך המוסדות היהודיים במדינה".

לדברי הרבנים, "זאת מלחמה, יש עדיין טרוריסטים המסתובבים חופשי, והנחיית כוחות הביטחון לאזרחי פריז להישאר בבתים ולצאת רק למקרים דחופים. רבנו בחיי אומר: כשיש חושך עלינו להגביר את האור".

הרבנים הוסיפו ומסרו כי "הקהילה היהודית בצרפת כמו כל יהודי העולם מהלם ובזעזוע עמוק נוכח הטבח האיום באזרחים מכל הדתות שאירע בליל שבת. ליבנו עם המשפחות השכולות ואנו מאחלים רפואה שלמה ומהירה לפצועים".

נשיא 'ועידת רבני אירופה', הרב פנחס גולדשמידט אמר כי "'ועידת רבני אירופה משתתפת באבל העם הצרפתי ומתפללת לרפואת הפצועים וכן להצלחת כוחות הביטחון הצרפתיים והאירופיים לעקור מן השורש את נגע הטרור הפשיסטי האיסלאמי. התקפת הטרור אמש שוב אימתה את האקסיומה שהיהודים הם בדרך כלל הקורבנות הראשונים של כוחות החושך בעולם, אבל כאשר ניתן לכוחות האלה לפעול הלאה הם הולכים ומחריבים את העולם כולו".

"אנו קוראים לממשלות אירופה ארה"ב ורוסיה לאחד כוחות כדי למגר את הפאשיזם החדש בגירסה האיסלאמית שלו", הוסיף הרב גולדשמידט, "אם כי היום כל אזרח שוחר חופש דמוקרטיה ושלום מהוה מטרה לפאשיזם המוסלמי, אנו קוראים לממשלת צרפת ואירופה לא להזניח את השמירה והאבטחה במוסדות היהודיים המהוים גם היום מטרה ראשונית לפיגועים".

בתוך כך, הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל מרכז רבני אירופה, סיפר על החששות הכבדים, בעיקר לאור העובדה כי משרדי המרכז יושבים בבריסל, משם יצאו שלושה מהמחבלים, "ההתלהטות מחייבת במיוחד את הגברת אמצעי הבטיחות בקהילות היהודיות באירופה", אמר. "לצערנו היהודים הם תמיד יעד מועדף. נקיים בהקדם אסיפת חירום לדון במצב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר