המאבק בהכרה ב"הפלס"

הרב אליהו פרויליך: "לא נהסס לפגוע על ידי הציבור בצורה חוקית"

במהלך הכינוס הסוער של פעילים המזוהים עם 'דגל התורה' נגד ההכרה ב"הפלס", איים הרב אליהו פרויליך כי מי שיפרסם ב"הפלס" יזכה להתנגדות ציבורית נרחבת • האזינו לנאום המלא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אליהו פרויליך (ארכיון "כיכר השבת")

בבני ברק התכנסו אמש (מוצאי שבת) פעילי מטה המאבק המזוהים עם תנועת דגל התורה כנגד ההכרה בעיתון "הפלס".

במהלך הכינוס הסוער הוחלט על שורת צעדים שמטרתם להרתיע את משרדי הפרסום מלהכיר בעיתון שנאסר על-ידי גדולי ישראל זאת על ידי איום העתקת תקציבים של חברות מסחריות ממשרדי פרסום שיפרסמו בבטאון תנועת בני תורה למשרדי פרסום אחרים שימשיכו במדיניות ההחרמה.

במהלך הכינוס בו השתתפו עשרות פעילים, נאמו המחנך הרב מרדכי בלוי שדיבר על הצלחת החרם במהלך 3 שנות המאבק מאז הוקם עיתון "הפלס" וכן הרב אליהו פרויליך מראשי הוועד למען כבוד רבותינו.

"כיכר השבת" מביא את נאומו החריף והנחרץ של הרב פרויליך לפיו מי שיפרסם בעיתון "הפלס" יזכה להתנגדות ציבורית נרחבת.

"זאת המלחמה שלנו שהדבר הזה לא יחדור לעוד ועוד אנשים, שהדבר הזה לא יפרוץ עוד ועוד גבולות לתחום אותו לאותה נישה שהצלחנו לדחוק אותם ברוך ה', בחסדי ה' שלא כדרך הטבע, ולא לתת להם לצאת מהמסגרת הזו. אם זה יצליח הדבר הזה אנחנו הולכים לשלב אחר לגמרי, שלב חדש, שלב מסוכן שעלול לפרוץ את הגדרים לגמרי.

"ופה צריך שיידעו, ישב צוות גדול בשבוע שעבר והתחיל לעבד תכנית, יש כבר תכנית אב לכל המערכה הזאת, התכנית הזו בנויה כמו כל המאבקים שלנו על כח הציבור, אנחנו לא עושים מעשים לא חוקתיים וגם שלא מתאימים להלכה, כח הציבור הוא הדבר הכי חזק שיכול להיות, כח הציבור הוא הדבר הכי אימתני ועוצמתי שיכול להיות, זה רק תלוי כמה נצליח לעורר את הציבור ולגבש אותו, רק בזה זה תלוי.

"ולפי ניסיון העבר יש לנו סיבות טובות להיות אופטימיים, ולכל אלו שמנסים לפרוץ את זה תמורת בצע כסף זה סיבה טובה להיות פסימיים ואולי מאד כי אני מקווה בעזרת ה' שהם ינחלו בעניין הזה מפלה גדולה.

"אני לא יהסס לומר שאנחנו ננסה לנווט מפרסמים גדולים במשק למשרדי פרסום שלא משתפים פעולה, לא נהסס לפעול בעניין הזה, לשמוט נתחי פרסום גדולים מאותם משרדי פרסום שהחליטו לתת יד למלחמה ממוקדת נגד גדולי ישראל עיני העידה.

"מי שחושב שתמורת בצע כסף הוא ימכור את האידיאלים של ציבור ענק הוא עלול, (מבחינתנו עשוי) לגלות מציאות מרה שחברות גדולות במשק יודיעו לו שבגלל לחץ ציבורי נאלצנו לעבור למשרדי פרסום אחרים.

"ועד כמה שהדבר תלוי בנוי ויהיה סייעתא דשמיא אנחנו לא נהסס לפגוע על ידי הציבור בצורה חוקית למהדרין, בכל מי שיהיה מעורב בזה, יהיה מי שיהיה, בלי להיכנס לפרטים, יהיה מי שיהיה הוא צריך לדעת שאם הטביעות אצבעות ימשיכו להוליך אליו הוא יגלה שהקרקע בוערת מתחתיו, הוא יגלה שהוא עלול לאבד את העמדות שלו, הוא יגלה שהוא עלול לאבד את התמיכה שלו, כי כח הציבור הוא הרבה יותר חזק מדברים אחרים.

"הכבוד של גדולי ישראל זה לא דבר שאנחנו יכולים לבחור אם להתעלם ממנו או לא. מי שמתעלם ממנו במודע הוא פושע, ומי שמתעלם ממנו ברשלנות חבר הוא לאיש משחית.

"כבוד התורה, כבוד הנהגת התורה הוא לא תוספת ליהדות, הוא היהדות בעצמה, הוא לא תוספת לאידשקייט הוא האידישקייט בעצמה".

האזינו לדבריו המלאים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר