אחרי כשנתיים

הבניין שניזוק באסון הגז בגילה ייהרס ויבנה מחדש

כמעט שנתיים אחרי אסון הגז בגילה שגבהה את חיהם של זוג הורים ובנם, עיריית ירושלים הגיעה לסיכום עם חברת סופרגז וחברות הביטוח כי הדירות שניזוקו ייהרס ויבנה מחדש (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הבניין שניזוק (צילום: גיל יוחנן - ynet)

הושג פתרון למשפחות נפגעי אסון הגז שאירע בשכונת גילה. במסגרת הפתרון המסתמן, הדירות שניזוקו ייהרסו וייבנו מחדש.

במסגרת המתווה, עיריית ירושלים תממן את שלבי התכנון וחברת סופרגז וחברת הביטוח שלה יחד עם חברות הביטוח של הדיירים יממנו את שלבי הביצוע. תהליך הבניה יבוצע בידי קבלן חיצוני, אך ילווה על ידי חברת מוריה.

המתווה שהושג יוצג לדיירים ולחברות הביטוח ובעירייה אמרו הבוקר כי היא ערוכה ומוכנה למימושו יחד עם השותפים הנוספים.

סגן ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית מאיר תורג'מן ומהנדס העיר שלמה אשכול מעריכים, כי ניתן יהיה לצאת לביצוע כבר עד חודש פברואר 2016.

ראש העיר ניר ברקת מינה את סגנו מאיר תורג'מן לטפל בנושא יחד עם מנכ"ל העירייה ומאז האסון העניקה העירייה סיוע נפשי לדיירים שדירותיהם נפגעו, מימנה לינות בבתי מלון, סייעה בפינוי השטח ובטיפול במפגעים בטיחותיים והעניקה תמיכה וסיוע כלכלי באמצעות גיוס תרומה מחברת סופר-גז שהועברה למשפחות גם עבור תשלומי שכר דירה וחולקה באופן אחיד. כמו כן, מאז האסון עובדים סוציאליים מלווים את המשפחות.

ברקת ציין כי "אסון הגז בגילה היה אירוע טרגי, חריג ומצער ואני שמח שהצלחנו להציע מתווה בו הדיירים יוכלו לשוב בהקדם ובכבוד בחזרה לבתיהם".

תורג'מן בירך על המתווה החשוב והוסיף כי "אני שמח עבור הדיירים ומתחזקת דעתי כי יש לעשות ולא לדבר. יחד עם מהנדס העיר אוביל את הפרויקט עד להשלמתו תוך זמן קצר".

בדיון שהתקיים לפני כמה חודשים בוועדת הפנים של הכנסת, נחשף כי חברות הביטוח והגז לא מוכנות לפצות את הדיירים על שתתקבל הכרעה משפטית.

באסון המדובר שהתרחש ברחוב שבתאי בשכונת גילה, נהרגו שלושה בני אדם, בהם גבר אישה ופעוט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר