פיצוץ או פשרה?

מועצת גדולי התורה תדון בחוק הגיוס ובלו"ז ההצבעה בכנסת

בשעה 16:00 תתכנס מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' לדון בלוח הזמנים שנקבע להעברת חוק הגיוס. בנוסף, חלק מהאדמו"רים דורשים לקיים דיון ב'מועצת' על חוק הגיוס המתוקן (חדשות חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס המועצת. ארכיון (צילום: משה גולדשטיין)

פיצוץ או פשרה? היום (ראשון) בשעה 16:00 צפויים האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל" להתכנס לדיון חירום בירושלים על חוק הגיוס המתוקן לקראת ההצבעה בממשלה ובכנסת.

בשעות הבוקר צפוי החוק להיות מאושר בממשלה ובוועדת השרים לעניני חקיקה ובהמשך השבוע יובא לכנסת לקריאה ראשונה.

המשבר בין "יהדות התורה" לראש הממשלה בנימין נתניהו נוצר לאחר שמועצת גדולי התורה שיגרה ביום חמישי מכתב לנציגי הסיעה בו היא קוראת לעמוד על כך שההסכמים הקואליציוניים יקויימו במלואם ושהחוק המתוקן יעבור גם בקריאה שניה ושלישית לפני אישור תקציב המדינה.

נתניהו שנפגש עם ליצמן וראשי הסיעות ביום חמישי בלילה הבהיר כי הדבר איננו אפשרי מבחינה טכנית והוחלט כי החוק יעבור בקריאה שניה ושלישית ביום שני שלאחר אישור התקציב תוך קבלת התחייבות לכך מראשי סיעות הקואליציה.

בעקבות כך תתתכנס מועצת גדולי התורה על מנת לדון האם להציב לנתניהו דרישה חד משמעית לפיה עליו להעביר את החוק במלואו עוד לפני אישור התקציב (כפי נוסח ההוראה במכתב) או שניתן לסמוך על הבטחת ראשי הסיעות שיעמדו בדיבורם ויצביעו בעד חוק הגיוס המתוקן גם לאחר אישור התקציב.

במקביל קיימת דרישה מצד חלק מהאדמו"רים לדון על חוק הגיוס עצמו כאשר לטענתם יש בו לא מעט "חורים" ואינו מספק די הצורך. לדבריהם, גם בנושא יעדי הגיוס וגם בנושא הסנקציות הפליליות יש להתעקש יותר ולהציג הישגים נאותים יותר למען עולם התורה והישיבות.

יצוין כי חלק מחברי הסיעה טוענים כי ניתן לסמוך על הבטחתו של נתניהו וכי בליץ חקיקה בתוך שבוע אינו נראה טוב וישיג מטרה הפוכה. הגורמים טוענים כי באם החוק יעבור לאחר קיום דיון ציבורי ופרלמנטרי (בוועדת חוץ וביטחון) הרי שיש סיכוי שיעמוד לאחר מכן במבחן בג"ץ.

"הרי מלכתחילה יש לנו בעייה עם בית המשפט כשהחוק יגיע לאישורו אז מדוע לתת לשופטים סיבות נוספות לטעון שהחוק אינו חוקתי משום שנחקק תחת לחץ פוליטי וללא קיום דיון מעמיק ראוי", הם מסבירים.

יצוין עוד כי בשעה 14:30 יתכנס פורום ראשי הסיעות עם ראש הממשלה במהלכו אמורים לדרוש נציגי סיעת יהדות התורה מראש הממשלה בנימין נתניהו התחייבות להעברת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית גם לאחר התקציב. "התחייבות זו באם תינתן תוצג לאדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה בתקווה שיקבלו זאת ויאשרו את הדחייה במספר ימים", אומרים שם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר