"להסיר את החרפה"

צפו: מלווה מלכה בבית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב

בבית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב חגגו אמש המונים מלוה מלכה לצלילי אמן הקלרינט חיליק פרנק ולהקתו. סגן השר מאיר פרוש: "בית הכנסת הזה הוא הבית שלנו" • צפו בווידאו (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מתפללי בית הכנסת)

מאות בני אדם השתתפו אמש (מוצאי שבת) בסעודת מלווה מלכה שהתקיימה בבית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב שבירושלים.

בין הרבנים שהשתתפו באירוע: הרב אליהו שלזינגר רבה של שכונת גילה בירושלים, הרב צבי קוסטינר ראש ישיבת ההסדר במצפה רמון והרב יוסף טולידאנו רבה של גבעת זאב. אמן הקלרינט חיליק פרנק ולהקתו הרקידו את הנוכחים שחלקם נשארו גם הלילה במתחם בית הכנסת כדי למנוע את הריסתו.

ח"כ מאיר פרוש השתתף אף הוא באירוע אמש וביקר בחריפות את החלטת בג"ץ: "כל אלא שנמצאים כאן מייצגים מאות אלפים בארץ ישראל ובעולם כולו שבאים להביא זעם והתנערות מאותה פסיקה אומללה של בית המשפט העליון שדורש הריסת בית הכנסת הזה חס וחלילה, וחיים בחשש שמי יודע אולי יקרה הדבר הגרוע ביותר שיהודי עלול להעלות על דעתו - שיהרסו את בית הכנסת".

כמה מהנוכחים הפריעו לפרוש בנאומו וקראו לו לפרוש מהממשלה בשל הכוונה להחריב את בית הכנסת.

דבריו של ח"כ מאיר פרוש (צילום: אהרן פאמפ)

"לפני מספר שבועות הזכרתי כאן בעצרת את דבריו של המשנה לנשיא ביהמ"ש העליון המנוח השופט מישאל חשין שאמר ביום שהתמנה הפרופסור פרידמן לשר המשפטים שהוא מתריע בפניו שביהמ"ש העליון זה הבית שלו ואם יפגע בבית הזה הוא יגדע את ידו", הוסיף.

"אני לא בא לומר חלילה דברים כאלו על שופטי בג"ץ", הדגיש ח"כ פרוש, "אבל בית הכנסת הזה הוא הבית שלנו ואנו מבקשים משופטי בג"ץ שיבינו את זה וימצאו את הדרך להסיר את החרפה הזו שחלילה וחס לא יהיה קטרוג על עם ישראל שהרסו בית כנסת. מה יאמרו הגויים אם כאן בירושלים בארץ ישראל הורסים בית כנסת בהכשר בג"ץ?".

הבוקר, כפי שדווח ב"כיכר השבת", הגיע ראש הממשלה נתניהו להסכמה עםהשרים דרעי, בנט ויעלון על העתקת בית הכנסת המיועד להריסה לשטח חדש בתוך שלושה חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר