המתווה המסתמן בין דרעי לכחלון

התחייבות על סבסוד התחבורה הציבורית וזיכוי בחשבון המים

השר אריה דרעי דורש התחייבות שהמדינה לא תפגע בסבסוד התחבורה הציבורית. בנוסף, מסתמן כי המע"מ על המים יישאר אך העשירונים התחתונים יזכו ל-17 אחוז הנחה בחשבון המים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וכחלון. ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

תקציב המדינה: ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני מתכנסת בשעה זו (ראשון) לדון על תקציב המדינה בכדי להצביע ולאשר את התקציב, לקראת מחר בו התקציב צפוי לעבור בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

למרות האיום של ש"ס כי לא יתקיימו דיונים בוועדת הכספים אם לא יגיעו להסכמות, הרי שהאיום לא מתממש והוועדה מתכנסת. "אף אחד לא רוצה באמת לצאת לבחירות, אם אין דיון, הכל מתעכב והממשלה בסכנה", הסביר גורם בוועדה.

ל"כיכר השבת" נודע כי במשא ומתן בין השר אריה דרעי לשר האוצר משה כחלון, מנסים בש"ס להשיג התחייבות כי המדינה לא תפגע בסבסוד של התחבורה הציבורית במקביל להורדת המע"מ.

דרעי חושש כי המע"מ אכן ירד כפי שהתחייבו לו, אך במקביל המדינה תפחית מהסבסוד שלה בתחבורה הציבורית ובכך המחיר יישאר מחיר זהה למצב כיום.

בעקובת כך דרעי מנסה להשיג התחייבות שסבסוד המדינה לא יפגע בשל הורדת המע"מ.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי גם באשר למע"מ אפס על מים, נראה כי המתווה המסתמן הוא שהמע"מ על המים ישאר, בשל התעקשות האוצר. אך אלו שיהיו זכאים, העשירונים התחתונים - המדינה תזכה אותם ב - 17% מחשבון המים. כך שהם יזכו להנחה שדרעי בקש עבורם ללא הורדת המע"מ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר