נערכים לתרחישי האימה

התרגיל של צה"ל: דאעש חטף לוחמים • צפו

קציני יחידת איתור הנעדרים של צה"ל (אית"ן) תרגלו היעדרות של שלושה לוחמים בהיתקלות במצרים וזאת בעקבות פלישה מסיבית של עשרות לוחמי דאעש • צפו בתיעוד מהתרגיל הצה"לי (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילומים: רותם בן חמו, דובר צה"ל)

בישראל עוקבים מקרוב אחר המתרחש בסיני עם ארגון המדינה האסלאמית - דאע"ש, ובכדי להתמודד עם תרחיש אימה שבו אנשיו יפלשו לישראל ויבצעו טבח, קציני יחידת איתור הנעדרים של צה"ל (אית"ן) תרגלו בימים האחרונים היעדרות שלושה לוחמים בהיתקלות במצרים.

התרגיל, שנחשף בהצצה בלעדית ב-ynet, התרחש בשטח מדברי פתוח, בסמוך למכתש רימון. משימת הקצינים הייתה להביא כל בדל מידע אודות "הנעדרים".

הדיווחים שזרמו מהשטח אל החפ"ק העלו כי שלושת הלוחמים נעדרו במהלך פלישה מסיבית של עשרות פעילי ארגון הטרור הרצחני דאעש. הערכה הייתה כי הם נחטפו לתוך מדבריות הנגב.

לעיני המצלמה דימו אנשי היחידה את התרגיל, ועל פי השיטה שבאמצעותה פעלו בחטיפות קודמות כמו אצל אורן שאול והדר גולדין במבצע צוק איתן: איסוף ראיות מהזירה כמו למשל שברי דיסקית, קרעי מדים, תרמילים, ניתוח פגיעות הדף במשוריינים שנפגעו, ופענוח סימני דם ו-DNA שנמצאו ברדיוס של עשרות מטרים מהזירה, בדומה למלאכה של חוקרי הזיהוי הפלילי במשטרה.

סגן מפקד יחידת אית"ן, אלוף משנה במיל' לייזר בורנשטיין, הסביר ל-ynet על התרגיל: "הם יכולים לעשות זאת במצב אמת תחת אש של רקטות או פצמ"רים, כשהם מאובטחים, אך בכל הכאוס של כל הכוחות והמצב בשטח, הם חייבים לשמור על שקט וקור רוח".

"תוך כדי אנחנו פועלים מול כל גופי המודיעין כמו שב"כ ואמ"ן, מתשאלים בבתי החולים את הפצועים ששרדו את התקרית, ואוספים גם מידע מרשתות תקשורת ערביות במטרה ליצור תמונת מצב מהירה. זהו למעשה מרדף ומרוץ נגד הזמן", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר