"בשל טעמים טכניים"

חשיפה: מכתב ההתחייבות של הקואליציה לתיקון חוק הגיוס

"כיכר השבת" חושף את המכתב שהוביל את הנציגים החרדים לאשר את דחיית תיקון חוק הגיוס עד לאישור התקציב: מכתב בו מתחייבים ראשי הקואליציה על דד ליין לאישור חוק הגיוס החדש (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אמיל סלמן, אלכס קולמויסקי ויונתן זינדל, פלאש 90)

חברי מועצת גדולי התורה קיבלו הערב (ראשון) את עמדתם של חברי הכנסת החרדים השר יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש כי במצב הטכני שנוצר בשל קוצר הזמן, ניתן להסתמך על התחייבות ראש הממשלה וראשי הסיעות שניתנה בכתב לפיה חברי הקואליציה יתמכו בחוק הגיוס המתוקן. "כיכר השבת" חושף לראשונה את מכתב ההתחייבות של ראשי הקואליציה.

תוכן המכתב שנשלח לשר יעקב ליצמן:

"הואיל ובשל טעמים טכניים לא יעלה בידי הקואליציה להעביר את התיקון לחוק שירות הביטחון בעניין דחיית שירותם של תלמידי הישיבות, עד למועד אישור חוק התקציב, כפי שנקבע במסגרת ההסכמים הקואליציונים, אנו ראשי סיעות הקואליציה בממשלה החתומים מטה, מתחייבים בזאת כי התיקון לחוק יאושר בכנסת עד ליום 25,11,2015".

במהלך ישיבת מועצת גדולי התורה, שמעו גדולי האדמו"רים התחייבות מפורשת גם ממזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, המצוי בפרטי החוק והגיע בכדי להעביר את הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני האדמו"רים, ולפיה הוא מתחייב בכתב ובעל פה להעביר את החוק החדש והמתוקן.

לפני הגעתו לכינוס המועצת, נועד מזכיר הממשלה מנדלבליט עם ח"כ אייכלר וצחי הנגבי לבקשת האדמו"ר מבעלזא. לדברי גורמים ב"אגודת ישראל", נתניהו שיגר על פי דרישת אייכלר את מזכיר הממשלה מנדלבליט להופיע בפני המועצת ולהבטיח לאדמו"רים כי החוק הגיוס יעבור לא יאוחר משבוע הבא.

אדמו"ר: אפשר לסמוך על מנדלבליט, הוא חובש כיפה

כזכור, בשבוע שעבר פרסם הרב מרדכי שטרן את עמדת חברי המועצת החסידית כי על חברי הכנסת של אגודת ישראל לעמוד על כך שההסכמים הקואליציוניים יכובדו וכי חוק הגיוס יעבור ב3 קריאות עוד לפני אישור התקציב. השר ליצמן אף הציג את מכתב המועצת בפני נתניהו בישיבת פורום ראשי הסיעות אולם ראש הממשלה והיועץ המשפטי הודיעו כי מבחינה טכנית הדבר איננו אפשרי.

במהלך המשולב (מכתב ראשי הסיעות והתייצבותו של מנדלבליט בפני האדמורים) שנוצר הערב הצליחו החכים לרכך את חברי המועצת ולהבטיח להם כי ראש הממשלה יעמוד בהתחייבותו.

את הזמנתו של מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט יזם ח״כ ישראל אייכלר זאת בהוראת האדמור מבעלזא. במקביל לכך המהלך הסופי ששכנע את האדמו"רים היה מכתבו המפורש של ראש הממשלה אשר יחד עם ראשי הסיעות התחייבו להעביר את החוק עד יום רביעי בשבוע הבא.

ל"כיכר השבת" נודע כי אמנם אחד האדמו"רים הביע את התנגדותו גם לחוק הגיוס החדש, אולם מרבית האדמו"רים השתכנעו בסופו של דבר וקיבלו את עמדת הח"כים כשאחד מהם אף התבטא כי ניתן לסמוך על מילתו של מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט שהינו אדם חובש כיפה וירא שמיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר