יאנוח-ג'ת: חרדים ודרוזים צעדו לזכר הנרצחים בטבח בהר נוף

שנה לפיגוע הרצחני בבית הכנסת בהר נוף בירושלים, בו נרצחו חמישה מתפללי בית הכנסת "בני תורה" בשכונת הר נוף והשוטר רס"מ זידאן סייף, חרדים ודרוזים צעדו בכפר יאנוח ג'ת (חדשות)

(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

מאות תושבי ינוח ג'ת צעדו יחד עם אברכי הר נוף: במלאות שנה לפיגוע הרצחני בבית הכנסת בהר נוף בירושלים, בו נרצחו חמישה מתפללי בית הכנסת "בני תורה" בשכונת הר נוף והשוטר רס"מ זידאן סייף, ציינו בני משפחתו של זידאן את היום בצעדה בכפר בו הוא התגורר - יאנוח-ג'ת.

בעת הפיגוע היה זידאן, שוטר תנועה בתפקידו, מהראשונים שהגיעו למקום וברגעיו האחרונים השתתף בחיסול המחבלים שביצעו את הפיגוע. בצעדה השתתפו כ-3,000 בני אדם בהם נכבדי העדה הדרוזית, תושבי הכפר יאנוח-ג'ת, ומתפללים מבית הכנסת בהר נוף שהגיעו להביע את הערכתם לשוטר שסיכן את חייו להגן על המתפללים.

גם מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו, מפקד מחוז ירושלים ניצב משה (צ'יקו) אדרי, מפקד מחוז צפון ניצב זוהר דביר, וכן מפקדים ושוטרים בהם מפקדיו וחבריו ליחידה של זידאן ז"ל הגיעו לצעדה בכפר.

אחיו של זידאן, מורד, סיפר כי הזמינו את החרדים תושבי שכונת הר נוף שעמדו לצד המשפחה בשנה האחרונה וביצעו מספר טקסים לזכרו, וכעת מבקשת המשפחה לחזק את משפחותיהם של חמשת הנרצחים מתפללי בית הכנסת.

כזכור, לפני שנה ביצעו צמד מחבלים את הטבח הנורא בבית הכנסת "בני תורה" בהר נוף. המתפללים שנרצחו בפיגוע הם נרצחו הרב משה טברסקי, הרב אריה קופינסקי, הרב אברהם שמואל גולדברג, והרב קלמן לוין. לפני מספר שבועות הלך לעולמו הרב יחיאל חיים רוטמן שנפצע באורח אנוש בפיגוע והיה מאושפז מאז בבית החולים בתרדמת.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי אמר באירוע כי "הגענו לכאן היום מתוך שותפות גורל לצעוד כמשפחה אחת לציון זכרו של זידאן והגעגועים אליו", אמר ניצב אדרי. "גם בימים מתוחים אלו של החמרה במצב הביטחוני וגל הפיגועים בירושלים, בהם שוטרי משטרת ירושלים, לוחמי מג״ב וכוחות תגבור פועלים מסביב לשעון בשמירה על בטחון בירתנו - רואים אנו זכות וחובה להגיע לכאן היום, ולהשתתף באירוע החשוב לזכרו של שוטרנו וחברנו. מורשתו של זידאן היא אות ומופת לכוחה ולערכיה של משטרת ירושלים ומשטרת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר