פני הרוע

אלו הטרוריסטים שביצעו את מתקפת הטרור הקשה נגד צרפת

לפחות שמונה מחבלים היו מעורבים בביצוע מתקפת הטרור הקשה על בירת צרפת פריז ביום שישי האחרון. כעת נחשפת זהותם של שישה מתוכם: כדורגלן חובב, נהג אוטובוס ופליט (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בתמונה: אחמד אל מוחמד, בילאל חדאפי וסלאח עבד סאלם (צילום: Laurence Geai/Flash90)

לפחות שמונה מחבלים, פעילי ארגון הטרור הרצחני דאעש, היו מעורבים במתקפת הטרור הקשה על פריז ביום שישי האחרון, בה נהרגו למעלה מ-130 בני אדם, באחת ממתקפות הטרור הקשות ביותר שידעה אירופה בעשרות השנים האחרונות.

ככל שעוברים הימים מתחילה להתבהר התמונה יותר ויותר ומתחילים להיחשף הפרטים על המחבלים. על פי הרשויות הצרפתיות, שבעה מחבלים נהרגו במהלך המתקפה, שישה פוצצו עצמם ואחד חוסל על ידי כוחות הביטחון, בעוד המחבל השמיני נעצר לאחר האירוע, שוחרר וכעת מקום הימצאו לא ידוע, זאת כאשר רשויות הביטחון באירופה מנהלות מצוד אחריו.

מי שהיה ה"מוח" מאחורי המתקפה הוא ככל הנראה עבד אל-חמיד עבאוד. אליו היו כפופים כל חברי החוליה. כאמור, זהותם של שישה מתוכם נחשפה הערב בכלי התקשורת באירופה.

ה"מוח", עבד אל-חמיד עבאוד. מיקום: סוריה (מתוך שידורי "סקיי ניוז")

עומאר איסמעיל מוסטפי

בן 29 ממוצא אלג'יראי. גדל בקורקורן, הממוקמת דרומית לפריז. למוסטפי יש עבר פלילי על עבירות שונות. הוא זוהה באמצעות האצבע שלו שנמצאה באולם המופעים "הבטקלאן", שם פוצץ את עצמו יחד עם שלושה מחבלים נוספים.

על פי הדיווחים, סוכנות הביון הצרפתית החלה לעקוב אחר מוסטפי כבר בשנת 2010 כשהחל להסתובב במסגדים "מסומנים" ונקשר עם איסלאמיסטים קיצוניים. בשנת 2013 נסע לסוריה והצטרף לדאעש.

חבריו סיפרו כי הוא היה "מאוד חכם וידידותי", וכי בין השנים 2009 ו-2012 הוא היה "מאוד פופולרי, עזר לאנשים בצרה ותמיד היה ידידותי. הוא לא עבד באותו זמן, וכמעט תמיד היה ברחוב. הוא היה טוב מאוד בכדורגל, ושיחק כמגן". הוא סיפר על הקשר של המחבל לאיסלאם: "הוא תמיד היה מאוד דתי, אבל לא קיצוני".

עומאר אימסעיל מוסטפי. התאבד בבטקלאן. מוצא: צרפת (מתוך שידורי "סקיי ניוז")

סאמי אמימור

צרפתי בן 28, אחד מהמתאבדים ב"בטקלאן". נולד בפריז וגדל בפרבר דראנסי, דרומית לבירה פריז. על פי הדיווחים באירופה, אמימור עבד כנהג אוטובוס בפריז עד שנת 2012, אז נחשד בטרור ונשלח למעצר בית. לאחר מכן הצליח לחמוק ממעקב רשויות הביטחון והוצא נגדו צו מעצר בינלאומי.

אביו סיפר כי נסע לסוריה בשנה שעברה כדי להביא את בנו הביתה, אך נכשל. שלושה מחבריו ובני משפחתו נעצרו במבצע של רשויות הביטחון נגד תאי טרור באירופה.

סאמי אמימור. התאבד בבטקאלן. מוצא: צרפת (מתוך שידורי "סקיי ניוז")

ברהים עבדסלאם

אזרח צרפת בן 31, אחיו של מחבל נוסף, סלאח עבדסלאם. הוא שכר את רכב הסיאט ששימש את המחבלים. גדל בבלגיה. פוצץ עצמו בבית קפה בשדרות וולטייר.

ברהים עבדסלאם. מוצא: צרפת. נולד בבלגיה. התאבד בבית הקפה (מתוך שידורי רשת "סקיי ניוז")

אחמד אל-מוחמד

טרם ברור האם זוהי זהותו האמיתית, אך בדרכון הסורי שנמצא עליו זה היה שמו. התאבד ליד איצטדיון ה"סטאד דה פראנס" שם נוהל משחק ידידות בין גרמניה לצרפת בנוכחות הנשיא הצרפתי הולנד.

בן 25 מאידליב. הגיע לאירופה בשביעי באוקטובר דרך האי היווני לרוס, ונרשם כפליט. משם עבר דרך כמה מדינות בבלקן, ובהן סרביה. כאמור, טרם ברור האם מדובר אכן באל-מחמוד, או שמא מדובר בדרכון מזויף.

אחמד אל-מוחמד. מוצא: סוריה (מתוך שידורי רשת "סקיי ניוז")

בילאל חאדפי

ממוצא בלגי, בן 20. אחד מהמחבלים המתאבדים שהתפוצצו מחוץ לאצטדיון ה"סטאד דה פראנס". על פי הדיווחים, נלחם בסוריה לצד דאעש. התגורר בבנדר-אובר-הימביק צפונית לבריסל.

בילאל חאדפי. מוצא: צרפת. מתגורר בבלגיה (מתוך שידורי רשת "סקיי ניוז")

סלאח עבדסלאם

המחבל היחיד שנותר בחיים וכעת מתנהל מצוד חובק עולם אחריו. על פי הדיווחים, הוא שכר מכונית פולקסווגן פולו שחורה, שבה השתמשו המחבלים בבטקלאן. נולד וגדל בבלגיה, אך רשויות הביטחון בצרפת תיארו אותו כאזרח צרפת.

שמו נקשר עם אחד המחדלים הגדולים בפרשה, זאת לאחר שמספר שעות לאחר הפיגועים המשטרה הצרפתית עצרה אותו, יחד עם שני בני אדם נוספים בגבול הבלגי, אך עקב העובדה ששמותיהם לא היו במאגרם המבוקשים היא אפשרה להם לחצות את הגבול. מאז נעלמו עקבותיו.

סלאח עבדסלאם, שעות לפני שביצע את הפיגוע (מתוך שידורי רשת "סקיי ניוז")

סלאח עבדסלאם. נותר בחיים. מצוד ענק אחריו (מתוך שידורי רשת "סקיי ניוז")

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר