מחקר חדש קובע: צ'יפס לביבות וסופגניות - בין המאכלים המסרטנים

לא רק בשר מעובד: מחקר חדש גילה כי בסופגניות, לביבות ואפילו טוסט וקפה נמצאת רמה גבוהה של חומר החשוד כמסרטן. אכילת צ'יפס פעם בשבוע מעלה את הסיכון לסרטן נשים בכ-28% (בריאות)

צ'יפס וסופגניות, תתרחקו (צילום: שאטרסטוק)

מחקר חדש מעלה ממצאים מדאיגים: שבועות ספורים אחרי שארגון הבריאות העולמי הזהיר כי אכילת בשר אדום ומעובד עלולה לגרום לסרטן המעי הגס, מחקר חדש שפרסם ארגון הבריאות הבריטי מעלה כי מספר מאכלים מטוגנים פופולרים עלולים לגרום גם הם לחלות בסרטן.

המחקר שבדק מאכלים כמו צ'יפס, סופגניות, לביבות ואפילו טוסט וקפה קובע כי במאכלים נמצאו רמות גבוהות של חומר כימי בשם אקרילאמיד הנמצא בעיקר במזון מושחם ובפרט במזונות המכילים פחממנים. החומר אקרילאמיד חשוד כמסרטן למרות שרמת המסוכנות המדויקת של החומר עדיין לא הוכח.

על פי המחקר, טוסט ממוצע ולא מושחם מכיל כ-9 מיקרוגרמים של החומר אקרילאמיד לקילו כאשר בטוסט מושחם יותר ניתן למצוא עד 167 מיקרוגרמים של החומר. צ'יפס שנבדק במחקר העלה תוצאות חמורות בהרבה כשלמעלה מ-1,000 מיקרוגמים של אקרילאמיד נמצאו בקילו צ'יפס.

במחקר נבדקו עוד מספר מאכלים פופולריים כמו לביבות מטוגנות, סופגניות ואפילו קפה רגיל שנמצא כי הוא מכיל את החומר אקרילאמיד שכאמור עלול לסרטן. אלא שנתונים מדויקים יותר עדיין לא פורסמו מעבר לתוצאה שהעלתה כי אכילת צ'יפס פעם בשבוע מעלה את הסיכון ללקות בסרטן נשים בכ-28 אחוזים.

כזכור, לפני מספר שבועות פרסם ארגון הבריאות העולמי אזהרה מיוחדת בה נכתב כי אכילת בשר אדום, בשר מעובד ונקניקיות נחשב כמסרטן לא פחות מסיגריות. לאחר מספר ימים הודיע הארגון כי לא התכוונו להמליץ על הפסקת צריכת הבשרים הללו אלא להמליץ על מיתון המינון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר