פוטין יזם, ה'דומה' חוקק: איסור על פרשנות של ספרי קודש

ביוזמת נשיא רוסיה וולדימיר פוטין, עבר חוק האוסר פרשנות קיצונית של טקסטים שונים בספרי קודש עתיקים, בקריאה שניה ושלישית והתקבל על-ידי ה'דומה'. המטרה: להילחם באנטישמיות (חדשות)

הרב לאזאר עם הנשיא פוטין (באדיבות המצלם)

רוסיה נאבקת באנטישמיות והפעם באמצעות חקיקה האוסרת פרשנות קיצונית של טקסטים שונים בספרי קודש עתיקים.

החוק, מיוזמתו של נשיא רוסיה וולדימיר פוטין, עבר בקריאה שניה ושלישית והתקבל כחוק חדש על-ידי ה'דומא'. יישומו של החוק ייכנס לתוקף בתקופה הקרובה.

לפי החוק החדש יש איסור לחקירה ופרשנות קיצונית בכל סוג טקסט שמקורו בספרי קודש, זאת במטרה למנוע מאנטישמים וקיצונים שמעוררים מהומות אנטישמיות על ידי הוצאת חלקים מספרי קודש בפרשנות מעוותת.

רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, אמר בתגובה: "אני רוצה להודות לנשיא לעובדה שהוא יזם את החוק, ולמחוקקים שהכינו במהירות את הצעת החוק עד לאישורו. החוק החדש מוכיח כי מדינה חופשית, יודעת לכבד מאמינים ואת ערכי נצח, אשר מהווים בסיס לחברה אנושית. אלה ערכים שבמשך שנים סיפקו את האחדות של מדינתנו כמדינה רב-לאומית ורב-עדתי".

"יזמים חסרי מצפון, ובמיוחד תומכי אידיאולוגיות קיצוניות תמיד מנסים להשתמש בפרשנות מוטעית למטרותיהם, לזרות חול בעייני הציבור ולגרום לתככים ומזימות חסרי מצפון. הדת מבוססת על הרעיון המרכזי שכל אחד מאתנו הוא מעשי ידיו של הקב"ה ולכן, צריך לכבד אחד את השני, לעזור אחד לשני, לחיות בשלום אחד עם השני. וזהו הדבר המרכזי אותו לומדים בספרים קדושים אלו", הוסיף הרב הראשי.

יצוין כי החוק החדש מהווה שלב נוסף בשורה של פעולות שנעשו לאחרונה ברוסיה למיגור האנטישמיות, כך למשל נעצר לאחרונה עיתונאי שפרסם ספר נגד יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר