חוות הדעת של פרקליט המדינה נגד הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית

החלטת הקבינט להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק, התאפשרה לאחר חוות דעת של פרקליט המדינה שי ניצן בת 5 סעיפים, הכוללים את שיתוף הפעולה עם חמאס (חדשות)

(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

יום לאחר ההודעה הרשמית על הוצאת הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק, נחשפה ב-ynet, חוות הדעת של פרקליט המדינה שי ניצן שאיפשרה את המהלך.

ניצן פירט בחוות הדעת חמישה סעיפים המאפשרים את ההכרזה על הפלג הצפוני כהתאחדות בלתי מותרת, ועל סמך חוות דעת זו אושר המהלך בקבינט המדיני ביטחוני.

בסעיף הראשון ציין ניצן את שיתוף הפעולה הנרחב בין הפלג הצפוני לחמאס בכל הקשור לירושלים ולהר הבית, גם במוסדות התנועה וגם בפעילות בשטח.

בנוסף, קיים מידע מודיעיני כי הפלג הצפוני מתחזק את המשך הפעילות של, המורביטאן והמורביטאת, אותם גברים ונשים פלסטינים המנסים למנוע מיהודים לעלות להר הבית, כל זאת בשיתוף עם חמאס.

עוד כתב פרקליט המדינה, כי מאז אמצע שנת 2014, הוכרזו שמונה מוסדות של הפלג הצפוני כהתאחדות בלתי מותרת בשל שיתוף פעולה עם חמאס, אך למרות זאת שיתוף הפעולה נמשך ומוסדות חילופים הוקמו.

כמו כן, הפלג הצפוני מקבל מיליוני שקלים מהאחים המוסלמים ונסמך על המערך הפיננסי הגלובלי של תנועת הטרור.

נימוק נוסף שכתב ניצן, מתבסס על פסיקת בית המשפט העליון, הקובעת כי כל פעילות של ארגון טרור, גם היא כשלעצמה אינה פעילות טרור - אסורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר