פרסום ראשון

הניצחון של גפני: ההצבעה על חוק הגיוס הוקדמה ליום שני

מליאת הכנסת תצביע על חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית כבר ביום שני הקרוב, זאת לבקשת יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ובניגוד למה שהובטח ל"אגודת ישראל" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ניצח. ח"כ משה גפני (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

פרסום ראשון: מליאת הכנסת תצביע על חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית כבר ביום שני הקרוב, ולא ביום רביעי, וזאת לבקשת יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר משא ומתן בין יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני ליו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי הוסכם כי ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית על תיקון חוק הגיוס תתקיים כבר ביום שני.

זאת בניגוד לתוכנית הראשונה, כפי שהובטח לראשי "אגודת ישראל" ולמועצת גדולי התורה, שההצבעה תתקיים ביום רביעי.

גפני ניהל בימים האחרונים משא ומתן עם הנגבי ולשכת ראש הממשלה בבקשה להקדים את ההצבעה ליום שני, כאשר במרכז הטענה של גפני עמדה סוגיית ההסתה נגד הציבור החרדי ופעילות מפלגת 'יש עתיד' נגד תיקון החוק.

גפני חשש כי לאחר אישור התקציב, כל יום נוסף של דיונים על החוק יגרור להסתה רחבה נגד הציבור החרד ולומדי התורה, כאשר אנשי 'יש עתיד' ירבו להתראיין ולתקוף את תיקון חוק הגיוס, ולכן דרש את הקדמת ההצבעה כבר ליום שני.

כאמור, הנגבי נעתר לבקשת גפני - וההצבעה תתקיים ביום שני, זאת באם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון.

יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הגנבי, אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת".

מחר, יום חמישי, צפויה ועדת חוץ וביטחון להתכנס לישיבה ארוכה, שתימשך כ-12 שעות, בכדי לדון בהצעת החוק ולהכינה להצבעה במליאה.

יצוין כי גורמים ב'אגודת ישראל' טוענים לאחר הפרסום כי כבר לפני ישיבת "המועצת" החסידית השבוע, הבטיח הנגבי לח"כ ישראל אייכלר, זאת לבקשתו האישית של האדמו"ר מבעלזא, שהחוק המתוקן יעבור כבר ביום שני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר