הותר לפרסום

נחשפה התארגנות ערבים ישראלים להצטרפות לדאעש בסוריה

אחרי חקירה של שב"כ והמשטרה, בעקבות חציית הגבול לסוריה בעזרת רחפן של ערבי מג'לג'וליה, נחשפה התארגנות של תומכי דאעש שתכננו לחצות את הגבול לסוריה ולהצטרף ללחימה (חדשות)

(צילום: תקשורת שב"כ)

הותר לפרסום: שב"כ והמשטרה חשפו התארגונות של ערבים ישראלים מג'לג'וליה, שתכננו להצטרף לדאעש.

החקירה החלה לפני כחודש, אז פורסם כי נאדל חמאד צאלח, בן 23, הצליח לחצות את הגבול ברמת הגולן בעזרת מצנח חריפה.

באותו לילה בוצע ריכוז מודיעני בכדי להבין את זהות חוצה הגבול ומטרתו, במהלך הלילה נעצרו שני אחים גם הם מג'לג'וליה, ג'האד נדאל יוסף חגלה בן 26 ואחיו אהאב נדאל יוסף חגלה בן 22, הידועים כתומכי דאעש, שסייעו בחציית הגבול.

אח המבוגר ג'האד אף שהה ב-2013 כחצי שנה בסוריה, ולחם במסגרת דאעש, לאחר חזרתו נעצר ונכלא עד ששוחרר בסוף שנת 2014.

בחקירת שני הפעילים בשב"כ עלה כי סייעו לנדאל לממש את יציאתו לסוריה בכדי להצטרף לדאעש. עוד מסרו בחקירתם כי במהלך החודשים האחרונים התאמן נדאל יחד עם ג'האד בטיסה במצנחי רחיפה, במטרה לממש יציאה של השניים לסוריה. השניים תכננו יציאה אווירית דרך הגבול ברמת הגולן על רקע חששו של ג'האד לעבור בנתב"ג בשל עברו הבטחוני והערכתו כי לא תותר יציאתו לחו"ל.

בהמשך החקירה, עלו שמותיהם של ארבעה פעילים נוספים, תושב ג'לג'וליה אשר היו מעורבים בתכנון: אנס נדאל יוסף חגלה, בן 19, מחמד אמין עודה, בן 28, מחמד גמיל סעאדה זקגטי, בן 22, עדנאן אסמאעיל עותמאן עינאש, בן 21, כולם תושבי ג'לג'וליה

מחקירת הפעילים בשב"כ עולה כי ההתארגנות פעלה מזה מספר חודשים תחת חסותו של ג'האד חגלה. הפעילים נהגו להפגש בביתו של ג'האד ולקיים שם שיעורי דת, בהם הטיף ג'האד לפעילים על דרכה של דאעש ועל הצורך בסיוע למאמץ הארגון בסוריה. עם הזמן התגבשה בקרב הפעילים ההחלטה לממש יציאה לסוריה ע"מ להצטרף לכוחות דאעש הנלחמים שם.

מהחקירה עולה כי הפעילים תכננו במדויק כיצד לפעול על פי החלוקה הבאה: ג'האד ונדאל, היו אמורים לחצות את הגבול באמצעות מצנחי רחיפה מרמת הגולן.

מחמד עודה, ואנס חגלה, תכנו יציאה קרקעית דרך הגבול הטורקי/סורי. כך גם מחמד זקגטי ועדנאן ענאש.

הפעילים תכננו כי לאחר מעברם לסוריה יפגשו שם ויחברו אחד לשני. לצורך כך אף השמישו דרכי תקשורת חשאיות, באמצעות רשת האינטרנט. אהאב חגלה, היה מודע לתכנון ושימש כסייען לוגיסטי לפעילים.

בסופו של דבר, החליטו שניים מהפעילים - עדנאן ענאש ומחמד זקגטי לנטוש את התכנית לאור חששם מיציאה לסוריה וחשש כי הוריהם לא יאפשרו להם לצאת מהארץ. לעומתם, במהלך אוקטובר האחרון יצאו אנס חגלה ומחמד עודה לתורכיה במטרה לממש את המעבר לסוריה. השניים ניסו לתאם את הכניסה לסוריה מול גורמי דאעש השוהים שם אך התיאום לא צלח והשניים חזרו בסופו של דבר לישראל.

כשבוע טרם חציית הגבול לסוריה על ידי נדאל, עלו נדאל וג'האד לרמת הגולן, במטרה לחצות את הגבול יחד לסוריה באמצעות מצנחי רחיפה, עקב תקלה טכנית במצנחו של ג'האד לא הצליחו השניים לממש את תוכניתם וחזרו לביתם, שבוע אחר כך חצה נדאל לבדו את הגבול.

בשב"כ מציינים "כי תופעת היציאה לסוריה והחבירה לארגון דאעש מהווה סיכון משמעותי לביטחון המדינה ומושקעים מאמצים רבים למניעת יציאת אזרחים נוספים לסוריה. במקביל מבוצעים מאמצים מודיעיניים רבים לצורך איתור וסיכול התארגנויות של תומכי דאעש הפועלים בקרב ערביי ישראל. רק לאחרונה נעצרו שלושה תושבי יפיע, תומכי דאעש, אשר הודו בחקירתם כי תכננו פיגועים בישראל".

הבוקר (רביעי) הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד הנאשמים בגין ביצוע עבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לפשע קשר לפשע, ניסיון ליציאה שלא כדין למדינת אויב וסיוע ליציאה שלא כדין למדינת אויב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר