ההכרה ב'הפלס'

מטה המאבק מאיים: "מי שייתן ידו למעל הזה - יתחרט ביותר"

המאבק נגד ההכרה בעיתון "הפלס" על ידי מספר משרדי הפרסום יוצא היום לדרך בהודעה ראשונה שמשגר מטה המאבק • "הוכנה תוכנית אב הכוללת כמה מישורים ומגוון פעולות ציבוריות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עיתון "הפלס" (צילום ארכיון: דובי קורן, כיכר השבת)

מטה המאבק כנגד ההכרה ב'הפלס' יוצא לדרך: בשעות הצהריים (רביעי) שיגרו בוועד לכבוד רבותינו, המזוהה עם הממסד הליטאי והנאבק כנגד הפגיעה בגדולי הדור מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי, איגרת מיוחדת לציבור הפעילים בו מסבירים העסקנים את מהות המאבק כמגד הכרת משרדי הפרסום בעיתון "הפלס" ומזכירים כי העיתון נלחם בהוראת גדולי ישראל להצביע בעד חוק הגיוס המתוקן.

בהודעתם, הם כותבים כי "מזה עידן ועידנים נרמס לעינינו כבוד התורה וכבוד חכמים". חברי הוועד מאשימים "תנועה שולית המונה כמה אלפי נפשות", בכך שטופלת "עלילות ודמיונות רעים על רוב מנין ובנין של היהדות החרדית בארץ ישראל וגדולי ומאורי התורה והחסידות".

"בראש התעמולה הרעה הזו עומד עיתון היוצא לאור על ידי תנועה זו", מאשימים בוועד את עיתון "הפלס", וטוענים כי הוא "מפיץ את דמיונותיהם ואת תעמולת הכזב נגד הנהגת גדולי התורה והחסידות, בז להחלטותיהם, מציגם כאלו הם עושים פשרות בענייני התורה והיהדות, ומציג עלילות שווא נגד שלוחי גדולי התורה העוסקים בפעולות ומעשים למען היהדות ושמירת התורה ובני הישיבות בארץ".

בוועד מוסיפים וטוענים כי העיתון "מנגח את רוב גדולי התורה והאדמו''רים ואת מועצות גדולי התורה הליטאית, החסידית והספרדית גם יחד, וזאת כוונתם, כדי לחדור לתודעת העם כמי ש'מצילים את היהדות'".

בהודעתם מזכירים בוועד כי "לפני כשנתיים יצאו גדולי ישראל במכתב חריף ונחרץ ואסרו את העיתון הזה לבוא בקהל, והדגישו במיוחד את האיסור לפרסם ולתמוך בכל דרך בעיתון זה". לדבריהם, הציבור, פרט לאנשי התנועה, מתייחס באיסור לעיתון. "משרדי הפרסום, החברות, המוסדות והארגונים, נזהרו שלא לפרסם או להפנות פרסומים לעיתון, ורק מעט פרסומות קטנות ממפרסמים חסרי חשיבות נתפרסמו שם, וגם זאת לעיתים רחוקות".

"כעת נפל דבר", עוברים בוועד לסיבת ההודעה, "משרדי פרסום אחדים פועלים לפריצת החרם למען בצע כסף. באם יקרה הדבר, עלול עיתון זה לפרוץ לו דרך להכרה כלשהי בדעת הקהל, ולזרוע את משנתו ההזויה והמעוותת בלב נפשות תמימות ובלב מי שאינם מבינים היטב. ומשם והלאה מי ישורנו".

בוועד שבים ומטיחים כי התנועה והעיתון מנהלים "התקפה הסברתית שקרית ומסוכנת, נגד נציגי הציבור המסורים ונגד שולחיהם - גדולי ישראל - וטופלים עליהם עלילות שווא זדוניות", זאת באשר לחוק הגיוס המתוקן.

"הנוכל לחשות בעת הזאת? הנשב בחיבוק ידים? לא ולא. לא יקום ולא יהיה", הם מבהירים, "התארגנו כעת, נציגים מכל שכבות הציבור והקמנו מטה ציבורי שינהל מאבק ממושך, חוקי ועיקש לשמירת המצב, שעיתון זה יישאר מחוץ למחנה".

"בשבוע החולף נערכו כמה כינוסים וישיבות עבודה, הוכנה תוכנית אב הכוללת כמה מישורים ומגוון פעולות ציבוריות מקיפות, ושבמהלכן אנו צופים שמי שיתן ידו למעל הזה, קרוב לודאי שיתחרט ביותר על ההרפתקה אליה נכנס", מאיימים בוועד. "אין ספק וכך גם התגובות מהשטח, שציבור מאות האלפים של היהדות החרדית, ישתתף במרץ ובאינטנסיביות בפעילות המאבק ויפעל לפי הפרסומים המנחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר