המכשול הבא?

היועמ"ש של ועדת חוץ וביטחון: "התיקון לחוק הגיוס - בעייתי"

היועצת המשפטית של ועדת חוץ וביטחון מתנגדת לתיקון בחוק הגיוס. לדבריה, אין הצדקה להארכת תקופת ההסתגלות ועדיף שהממשלה היא שתקבע את יעדי הגיוס ולא שר הביטחון (חדשות, פוליטי)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ישיבת ממשלה, ארכיון (צילום: אוהד צויגנברג)

היועצת המשפטית של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, עו"ד מירי פרנקל-שור, מתנגדת לתיקון בחוק הגיוס, לפיו ייערכו שינויים בהוראות לגיוס תלמידי ישיבה. על פי חוות דעתה, ששוגרה היום (רביעי) לחברי הוועדה, ישנם מספר תיקונים שמעלים קשיים משפטיים.

בחוות הדעת, ששוגרה לחברי הוועדה לקראת ההצבעה מחר על התיקון, מציינת עו"ד פרנקל-שור כי אין הצדקה להארכת תקופת ההסתגלות של הציבור החרדי לגיוס תלמידי הישיבות.

כזכור, על פי התיקון, תקופת ההסתגלות תוארך בשלוש שנים נוספות - כאשר עד שנת 2023 לא ייכנסו לתוקף הסנקציות הפליליות, אך על פי חוות הדעת, "מטרת ההארכה הייתה לאפשר התנסות ארוכה יותר והפקת לקחים לגבי תהליך הגיוס וכן גיבוש אמצעים שיסייעו לקדם שילוב חרדים בשירות סדיר ושירות לאומי-אזרחי. עם זאת, הדבר מעורר קושי רב ואינו נותן מענה ראוי להארכה זו ואין לה כל הצדקה".

עוד מציינת פרנקל-שור כי התיקון החדש לפיו, שר הביטחון יקבע את היעדים לגיוס תלמידי הישיבות, אינו ייתכן. לדבריה, שר הביטחון יידרש לעמוד ביעדים שהוא עצמו המליץ, כאשר במידה והחרדים לא יעמדו ביעדים, לשר הביטחון יש סמכות להמשיך ולדחות את שירות תלמידי הישיבה. היא ממליצה שהממשלה תקבע את היעדים לצה"ל ולשירות הלאומי-אזרחי ולא שר הביטחון.

יו"ר סיעת "יש עתיד", ח"כ עפר שלח, אמר בתגובה: "חוות דעתה של היועצת המשפטית של ועדת החוץ והביטחון, שכיועצת המשפטית של ועדת שקד הייתה שותפה לניסוח חוק השוויון בנטל, מוכיחה את מה שאנו טוענים מהרגע הראשון: התיקון המגונה שמביאה הממשלה אינו חוקתי, לא יעמוד במבחן בג"צ ויגרום נזק ערכי ומעשי בלתי ניתן לתיקון. נמשיך להילחם בו בכנסת, ברחוב ובבתי המשפט".

למרות הדברים, החוק המתוקן אמור לעלות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית כבר ביום שני הקרוב. בנוסף היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי יגן על החוק בבג"צ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר