לקראת משבר קואליציוני?

החילונים מבקשים שינוי בחוק הגיוס: החרדים מאיימים לפרוש

ח"כ יואב קיש (הליכוד), שהיה מראשי מאבק ה"שוויון בנטל", הודיע כי יתנגד לתיקון חוק הגיוס אם לא יופיעו בו שינויים. במפלגות החרדיות מאיימים: "שום שינוי לא יהיה. לא נחשוש לפרוש" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
יואב קיש עם ראש המשלה. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ממשלת נתניהו הרביעית לקראת משבר? חברי כנסת מהקואליציה דורשים כעת לבצע שינויים בחוק הגיוס המתוקן ובמפלגות החרדיות מאיימים כי יפרשו מהממשלה אם יוכנסו שינויים.

ח"כ יואב קיש (הליכוד), שהיה מראשי המאבק למען "שוויון בנטל", הודיע אתמול כי יתנגד לתיקון חוק הגיוס אם לא יופיעו בו שינויים, כך מפרסם הבוקר העיתון 'ידיעות אחרונות'.

קיש, חבר בוועדת חוץ וביטחון שצפויה להתכנס הבוקר ולדון בהצעת החוק בכדי להכינו לקריאה שנייה ושלישית, אך כעת הוא מאיים להצביע בוועדה נגד תיקון החוק, מה שיכול למנוע את הגעתו לקריאה שנייה ושלישית.

האפשרות לעקוף את קיש, היא לא לשבצו בדיונים ולהחליפו בח"כ אחר מהליכוד שישתתף בדיון. יו"ר הוועדה צחי הנגבי, משמש גם כיו"ר הקואליציה.

הבעיה המרכזית היא האם קיש יתנגד לחוק גם במליאת הכנסת. אם כן - הרי שקיש יכול למנוע את אישור חוק הגיוס. עם זאת יצוין כי במידה וחברי הכנסת הערבים ימשיכו במנהגם ולא ישתתפו בהצבעה, הרי שלקואליציה יהיה רוב גם ללא קיש.

במפלגות החרדיות אמרו הבוקר ל"כיכר השבת": "לא נסכים לאף שינוי בחוק, שום שינוי לא יהיה. לא נחשוש לפרוש מהממשלה, וכך נעשה אם יבצעו שינויים או החוק יתקע בוועדה, לא יהיו בנושא הזה פשרות. יש הבטחה של ראש הממשלה וראשי הסיעות והם חייבים לעמוד בזה".

יצוין כי הדיון בוועדה היה אמור להיפתח בשעה 9:00 בבוקר אך נדחה לשעה 11:00 וזאת בשל הדיונים הארוכים שנמשכו במהלך הלילה על תקציב המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר