תיעוד מיוחד

הנגיד רכניץ פינק את החיילים: "עוזרים במלחמה נגד הטרור"

בחודש תשרי שהה הנגיד שלמה יהודה רכניץ בישראל ובין תרומותיו הרבות הרים תרומה גם לחיילי מארינס אמריקניים ולחיילים בישראל • "אני מפחד לעשות את מה שאתם עושים" • צפו (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רכניץ עם חיילי צה"ל (צילום: באדיבות המצלם)

תיעוד מיוחד: בחודש תשרי האחרון שהה הנגיד שלמה יהודה רכניץ בישראל. רכניץ שהיה אורח הכבוד בסוכות בישיבות מיר וחברון נודע כאחד מגדולי תומכי עולם התורה, אולם מתברר כי מלבד תמיכתו הרבה בלומדי התורה, אברכי הכוללים ובני הישיבות דאג רכניץ גם לחיילי צה"ל ולא רק.

עוד בשדה התעופה באירלנד בדרך לישראל, שם לב רכניץ לקבוצה של כ-400 חיילי מארינס אמריקאים הנאלצים לאכול מאכלים עממיים זאת לעומת הקצינים שזכו למנות וי.איי.פי. רכניץ בליבו הרחב העניק לכל חייל סכום של 50 דולרים וביקש מכל אחד מהם שיקנה לעצמו אוכל משובח יותר לרווחתו.

צפו: רכניץ עם חיילי מארינס בשדה התעופה

לאחר מכן הסביר לחיילים את הרציונל העומד מאחורי התרומה, כשהוא מתחיל בלשון הלצה: "אתם רוצים לדעת למה יהודי אמריקאי בגובה מעל 2 מטר ובמשקל 170 קילו לא משרת בצבא האמריקאי? זה כי אני מפחד לעשות מה שאתם עושים בשבילי ובשביל המשפחה שלי אבל אתם עושים זאת בשבילנו".

בשלב זה הרצינו פניו של רכניץ והוא סיפר לחיילים: "עכשיו אני בדרך לישראל ואני גאה בכך שאתם עוזרים במלחמה נגד הטרור, אתם נלחמים יחד עם מדינת ישראל והעם היהודי לצידו, נגד הטרור בכל העולם".

"אשריכם שזכיתם וזו זכות גדולה בשבילי לסייע לכם", אמר רכניץ לחיילים שהודו לו על נדיבות ליבו. לאחר שסעדו את ליבם, הגיעו החיילים לומר תודה ולהצטלם עם הנגיד.

צפו: רכניץ משוחח עם חיילי צה"ל

אחד מהחיילים ניגש בצד לשלמה וחשף בפניו את העובדה כי הוא היהודי היחיד ביחידה הזו וכי חש גאווה וקידוש השם בעקבות מעשהו של רכניץ. "אני מתגורר בקנטאקי", סיפר החייל היהודי, "ולא קל לי לשמור על התורה והמצוות במהלך שירותי הצבאי".

"מפעם לפעם החברים ליחידה מגחכים עלי בגלל יהדותי", סיפר החייל, "הם לא הבינו מה זה תפילין ומה זה הטלית שאני לובש והיו צוחקים. כעת אחרי שפגשו אותך אני בטוח שחבריי ליחידה מבינים מה זה יהודים וגם אני עצמי חש גאווה להשתייך לעם הנבחר. אני חש שהפכתי בעצמי לגיבור לאומי".

בשהותו בישראל שעה קלה לפני ששב לארה"ב ביקר רכניץ באחת מיחידות צה"ל שם נפגש עם החיילים והעניק להם תיק אישי עם פליז (ז'קט/מעיל) וציוד חורף (חם צוואר, כפפות, צעיף) בעלות של מליוני שקלים.

צפו: רכניץ בהורדת ידיים עם אחד החיילים

רכניץ תרם את הציוד עבור מאות מחיילי היחידה ובנוסף מימן לחיילים את פתיחת כל מכונות המשקאות והממתקים בבסיס על חשבונו למשך שנה חינם בעבור החיילים.

חיילי היחידה הודו נרגשות לנגיד והעניקו לו אות הוקרה על תרומתו לצה"ל וסיועו לחיילים המחרפים את נפשם למען קדושת הארץ ולמען המולדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר