בלעדי

מרן הרב שטיינמן ליהודי צרפת: "הרבו בתורה ואל תפחדו"

הגאון רבי יצחק כץ מצרפת נכנס אל מרן הרב שטיינמן וביקש חיזוק ליהודי צרפת המבוהלים לאחר מתקפת הטרור. "שיתחזקו בלימוד התורה בישיבות ובתלמודי התורה ולא יפחדו", נענה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק כץ אצל מר הרב שטיינמן (צילום: באדיבות המצלם)

מתקפת הטרור שהכתה בפריז, בירת צרפת, בליל שבת האחרון, וגבתה את חייהם של 129 בני אדם, הותירה אחריה את תושבי צרפת בכלל והיהודים בפרט, כשהם מפוחדים ומבוהלים.

הגאון רבי יצחק כץ, ראש קהילת יראים ברובע הרביעי בפריז וראש מוסדות "יד מרדכי" בהם ישיבה גדולה, תלמודי תורה בתי ספר וגני ילדים, נחשב למקורב אל מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן ואף זכה לארח אותו מספר פעמים בצרפת ונחשב לרבם של היהודים החרדים בצרפת.

כעת, בעקבות מתקפת הטרור, הוא נכנס למעונו של מרן ראש הישיבה ותינה בפניו את הדאגה הגדולה והלחץ השורר אצל יהודי צרפת וביקש עצה וברכה כיצד לחזק את התושבים המודאגים.

מרן הרב שטיינמן חיזק את ידיו ואמר לו כי "התורה מגינה ומצילה". הראש ישיבה הוסיף וביקש: "שיתחזקו בלימוד התורה בישיבות ובתלמודי התורה, שהתלמידים יישארו בישיבה וילמדו וירבו בלימוד התורה ולא יפחדו".

לאחר מכן חתם מרן ראש הישיבה על מכתב תמיכה במוסדות "יד מרדכי" בו בירך את התומכים והמסייעים ש"זכות התורה תעמוד לכם להינצל ולהישמר".

להלן נוסח המכתב המלא:

"בס"ד

לכבוד המתכנסים לטובת ישיבת יד מרדכי בפריז.

קיבלתי בשמחה הידיעה כי אתם רוצים להיות לעזר ללומדי התורה שע"י מוסדות יד מרדכי בראשות הרה"ג ר' יצחק כ"ץ שליט"א, ויש לדעת כי תמיכה הבאה מטוהר לב של יראי שמים, שקול ומקובל מאד, ועולה לרצון לפניו ית"ש, תתברכו בכל טוב ברוחניות ובגשמיות, וזכות התורה תעמוד לכם להינצל ולהישמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר