תכנן לרצוח חייל ושכנע את בן דודו להצטרף: אישום נגד המחבל בן ה-14 מהרכבת הקלה

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד המחבל מוועאיה עלקאם בן ה-14 שדקר מאבטח ברכבת הקלה. על פי האישום הוא תכנן לרצוח חייל כנקמה ושיכנע את בן דודו בן ה-11 להצטרף (חדשות משפט)

רגע הפיגוע (צילום: מצלמות האבטחה)

הפרקליטות הגישה הבוקר (חמישי), כתב אישום ובקשה למעצר עד ההליכים נגד המחבל בן 14 וחצי מוועאיה עלקאם משכונת בית חנינא במזרח ירושלים, שביצע פיגוע דקירה ברכבת הקלה לפני כשבוע. הוא מואשם בניסיון רצח והחזקת סכין.

לפי כתב האישום, המחבל יצא אל הפיגוע על מנת לדקור יהודים כנקמה על מותו של קרוב משפחתו שנורה למוות בעת שביצע פיגוע חבלני בשער שכם.

בבוקר הפיגוע יצא המחבל אל בית הספר כשבאמתחתו סכין מטבח, שם פגש את בו דודו בן ה-11 ובעיצה אחת השתכנע והצטרף לביצוע פיגוע רצחני.

כשהגיעו לשער שכם הם החליטו כי את הפיגוע הם יבצעו יחד, אולם לנער השני לא היה סכין ומאחר שהיה בידם סכום קטן של כסף בלבד ומאחר שסברו כי בשל גילם לא ימכרו להם סכין, רכשו השניים מספריים חדים.

לאחר מכן שני הקטינים עקבו אחר חייל יהודי בכדי לדקרו למוות, אולם התוכנית לא יצאה אל הפועל מכיוון שהיו באזור חיילים נוספים.

זמן קצר לאחר מכן עלו השניים לרכבת הקלה ודקרו מאבטח של הרכבת הקלה בחזהו במטרה לרוצחו כשקרוב משפחתו מצטרף אליו ודוקר את המאבטח בראשו במספרים.

כתוצאה מכך התפתח מאבק בין השניים למאבטח כשהם מנסים שוב ושוב לדקור את המאבטח בראשו, שעה שהמאבטח נאבק בנאשם. בשלב מסוים הצליח המאבטח לסגת מעט לאחור ולשלוף את אקדחו. המאבטח כיוון את אקדחו לעבר השניים וקרא להם להשליך את כלי התקיפה שבידיהם. בן ה-11 לא שעה לקריאתו של המאבטח וניסה לשוב ולדקרו. בתגובה לכך ירה המאבטח שתי יריות באזור בטנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר