"פרשה שהגיעה לממדים אדירים"

כתב אישום נגד תושבי הצפון שגנבו ספרי תורה ומכרו לסופר מירושלים

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שני תושבי הצפון המואשמים בשורה של פריצה לבתי כנסת וגניבת ספרי תורה ומכירתם לסופר סת"ם מירושלים. גורם במשטרה ל"כיכר": "יש עשרות ס"ת" (משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד סופר סת״ם מירושלים ושני חשודים נוספים תושבי הצפון, לאחר שנחשדו כי פרצו לבית כנסת וגנבו ספרי תורה.

הפרשה החלה לפני מספר שבועות, כשהתרחשו מספר מקרי פריצה לבתי כנסת. בעקבות תלונות שנוגשו החלה חקירה על ידי יחידה מרכזית צפון שבמרכזה חשד לגניבת ספרי תורה ומכירתם.

במהלך החקירה עלו שמותיהם של שני חשודים ולאחר בדיקה באמצעים טכנולגיים, הם נעצרו בשעה שפרצו לבית כנסת במרכז חב"ד בקריות אך לרוע מזלם הם לא הצליחו לגנוב את ספרי התורה.

על פי החשד, ימים לאחר מכן לבית כנסת בטבריה, הוציאו את ספר התורה מההיכל, הוציאו את הקלף מהארגז ולאחר מכן מכרו את הספר לסופר סת״ם מירושלים, תמורת 12,000 שקלים.

השניים לא עצרו והמשיכו במעשיהם ופרצו כן לבית כנסת חב"ד ביוקנעם, הוציאו את ספר התורה מארון הקודש ולאחר מכן מכרו את הספר לאותו סופר סת"ם .

החקירה העלתה כי יש קשר בין השניים לסופר, שיחד קשרו קשר לביצוע הפריצות וגניבת ספרי התורה, הם מואשמים בתפרצות לבית תפילה. גניבה בנסיבות מחמירות. קשירת קשר לפשע. מחר יוגש כתב אישום גם נגד הסופר.

במשטרה אמרו ל"כיכר השבת" כי מדובר "בפרשה גדולה שהגיעה לממדים אדירים". לדברי גורם במשטרה, "בידי המשטרה עשרות ספרי תורה ושלושה הוחזר לבעליהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר