צפו בנאום המלא

גפני זעק בכנסת: "הם רוצים שנהיה חילונים - ולא נהיה!"

ועדת חוץ וביטחון דנה בתיקון לחוק הגיוס, יו"ר "דגל התורה" חבר-הכנסת משה גפני השתתף בדיון ונשא נאום נסער שלא ישכח על החוק ומגמת 'יש עתיד' שהחרדים יהיו חילונים • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה: הדס פרוש - פלאש 90)

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת דנה היום (חמישי) בתיקון לחוק הגיוס, יו"ר "דגל התורה" חבר-הכנסת משה גפני השתתף בדיון ונשא נאום נסער על החוק והמגמה של יש עתיד לחלן את הציבור החרדי.

"כיכר השבת" עם הנאום המלא:

גפני התייחס תחילה לדבריה של ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) כי "ההנהגה החרדית נמצאת בשירת הברבור שלה, והיא גורמת לכך שהציבור החרדי לא ישתלב בחברה הכללית במדינת ישראל".

"אני באמת לא רוצה להכאיב לה", אמר גפני, "משהו דבר נורא ואיום קרה, אני רוצה לומר לכם, אנחנו עברנו שנה ותשעה חודשים בשלטון מוחלט של המפלגה של עליזה לביא, ביקשתי לשלב חרדים כמו שיש העדפה מתקנת לערבים, לדרוזים, לכל מיני קבוצות, חרדים הכוונה מי שלמד באוניברסיטה יש לו תארים, ראוי להיות באותו תקפיד, הם התנגדו, הם פשוט לא רוצים לשלב חרדים, אין להם עניין כזה.

"הנושא של הצבא הוא בכלל לא הנושא שעומד לדיון, עומד לדיון הפגיעה במעונות, בנשים חרדיות עובדות, בילדים בגן ילדים חרדים, החוקים שיש עתיד עשתה זה היה פשוט טראגי, זה לא קיים בעולם המערבי, אין דבר כזה, שלוקחים קבוצה בחברה, ואומרים אתה תינוק במעון, אתה ילד ביסודי, את בת שלומדת באיזה מקום, כל נושא שהיה קשור לאורח החיים שלנו, במוסדות, בכל דבר, אני יכול לפרט לכם את זה, לא בהכל הם הספיקו.

"היה ויכוח עם השטות הזו של יאיר לפיד של המע"מ אפס על הדיור, הוא פשוט אני התנצלתי בפני הציבור הערבי, והיו דיונים בתוך המפחגה שלו, אנשים שעסקו בדיור שגם הציבור החרדי יוכל להיות בעניין הזה - בשום פנים ואופן, אנחנו ניהלנו על זה פיליבסטר שבסוף הממשלה נפלה על זה, בגלל שהוא לא הסכים לתת לחרדים, אמרנו תתן מדורג, הוא לא נתן.

"זה לא שנאה, זה ממש לא שנאה, זה דברים מקצועיים, שחרדי שהוא ילד קטן או ילדה קטנה, שלא יקבל מה שהמדינה צריכה לתת לו, ילדים נכים חרדים, ילדים קטועי גפיים, מנעו מהם סייעת, אתם לא יכולים לתאר לעצמכם, מה המפלגה הפאשיסטית הזאת עשתה לנו, אתם פשוט לא יכולים לתאר לעצמכם, פשוט לא יאומן.

"אין דבר כזה בשום דמוקרטיה בעולם, אפילו רוסיה לצ'צ'נים לא עשתה דבר עזה, לא היה תחום מתחומי חייו של האזרח החרדי, הוא האזרחית החרדית, הוא גננת, או מורה, או ילד, או תינוק, שלא חטף מנחת זרועם, והתכנית שלהם הייתה להמשיך הלאה, והיו דברים שהם לא הצליחו להעביר, לא סתם יאיר לפיד הלך (יצא מהוועדה - י"כ), הוא ידע מה שאני הולך להגיד. לא להאמין.

"ברגע שעשו את החוק אני שמעתי את זה מהרמטכ"ל ומשר הביטחון, אני רוצה להגיד לכם, לא כולם יודעים, הציבור החרדי הוא ציבור גדול, הוא לא מורכב מרובד אחד, זה לא מה שהיה פעם, יש חרדים שהם, לא רוצה לתת הגדרות, יש חרדים לייט, חרדים כאלה שאתה מסתכל עליהם אתה לא רואה אפילו שהוא חרדי, אבל הוא חרדי.

"שהיה החוק הנורא והאיום הזה, שכולם אמרו, אמר לי יעקב פרי, ישבנו אצלנו בלשכה בכנסת, אמר לי לא תהיה סנקציות פליליות בשום פנים ואופן, זה נגד השקפת עולמי, כולם אמרו את זה, אמרה את זה איילת שקד, אמר את זה ראש הממשלה, שר הביטחון, בהסכם הקואליציוני הבאנו ציטוטים פומביים שלהם על זה מסתמך ההסכם, יאיר לפיד כפה שיהיו סנקציות פליליות, עכשיו החרדים האלה, שהם בכל קצוות הקשת של החברה, המציאות הזאת שבה כל הנושא הזה, שבאים ואמרים אנחנו רוצים לשלב את החרדים, באותו זמן שהיה את החוק הזה, שכופה על תלמידי ישיבות, וכופה על ציבור חרדי גם כאלה שהם לא תלמידי ישיבות, אני אמרתי לכולם שלא להתגייס, כל החרדים מדן ועד אילת מדרום ומצפון חרדים כאלה ואחרים, חרדים שאתה לא רואה שהם חרדים, כולם התייצבו כאיש אחד.

"השירות הלאומי אז נפל, שהיה כמויות עצומות של שירות אזרחי, הכל נפל. למי הם באים לספר סיפורים שהם רוצים לשלב חרדים בצבא, רוצים לשלב חרדים בעבודה, איזה עבודה, לא נותנים דריסת רגל לאדם חרדי, לא להיכנס לשירות המדינה. אנחנו מביאים חקיקה, אנחנו אומרים - אנחנו רוצים לשלב חרדים, רוצים, אני נמצא פה הרבה שנים, עשר שנים שאני כבר אומר את זה, פעם לא הייתי אומר את זה, עשר שנים אני אומר, אני רוצה שילוב חרדים בעבודה.

"אגב בשלהי הקדנציה הקודמת הסכים יאיר לפיד להעביר את החוק של העדפה מתקנת לחרדים, הלכתי לוועדת החוקה להעביר אותו לקריאה ראשונה, יאיר לפיד חזר בו.

"פשוט את לא יכולים לתאר לעצמכם, איך אמר ינאי המלך לאשתו: 'אל תתייראו לא מן הפרושים ולא מן הצדוקים אלא מן הצבועים שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס'. יכולה לשבת כאן חברת כנסת ולעשות פנים מיוסרות, אני לא רוצה להתייחס לענין של הבן שלה וכל מה שנלווה לעניין הזה, יש לי אח חרדי, מתמיד והכל, במלחמת לבנון אנחנו חשבנו שהוא נהרג, אני לא יפרוט את זה כאן, הוא לא הלך בגלל שהם עשו חוק, אם הם היו הוא לא היה הולך, אז נהרג איזה חייל בשם גפני ואנחנו היינו בטוחים, לא היה קשר איתו, היינו בטוחים שהוא נהרג, שיהיה בריא.

"אני לא אפרוט את זה פה לפרוטות על הנושא הזה של דברים חברתיים מהמדרגה הראשונה שבאמת הכוונה לשלב חרדים, הם לא מתכוונים לשלב חרדים, הם רוצים שנהיה חילונים - ולא נהיה!

"אתם ביש עתיד יותר מהר תחזרו בתשובה ממה שאנחנו נהיה חילוניים, כבר רואים ניצנים שמה, כאלה שלא פוחדים מיאיר לפיד. לכותל הוא הולך, הכותל פשוט לא יכול לענות לו.

"אני אומר לך אדוני היושב ראש, אני לא רוצה להיכנס לפרטי החוק, אל תחשבו שקל לנו, שאחנו באים לכאן, אני הרבה דברים לא רוצה לדבר, בשיחות סגורות אני מדבר עם אנשים, אם אתם חושבים, מישהו כאן מבין יושבי הוועדה הזו ומבין חברי הכנסת בכלל, אם מישהו חושב שעם איזשהו לחץ כתוצאה מזה יתגייס עוד אחד - שידע שפחות יתגייסו, אני אצא בגלוי בכל פעם שתהיה כפייה שלא יתייגסו, גם אלה שלא לומדים.

"אנחנו לא נהיה במדינה שאצלה לימוד תורה הוא לא ערך, ושלא יבלבלו לי את המוח עם סיסמאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר