עכשיו זה רשמי: מתכנן הפיגועים בפריז חוסל

יממה לאחר הפשיטה על הבניין בו הסתתר עבד אל-חמיד עבאוד שתכנן את הפיגועים בפריז, הודיעה התביעה בצרפת כי מתכנן הפיגועים בהם נרצחו למעלה מ-132 אזרחים - חוסל (חדשות, עולם)

הפשיטה בסן דני (צילום: שאטרסטוק)

חוסל "המוח" שמאחורי המתקפה בפריז: למעלה מיממה לאחר שמשטרת פריז פשטה על בניין בו הסתתר עבד אל-חמיד עבאוד שתכנן את הפיגועים בפריז בפרבר סן דני בבירה פריז, הודיעה היום (חמישי) התביעה בצרפת כי מתכנן הפיגועים בהם נרצחו למעלה מ-132 אזרחים - חוסל בפשיטה.

כזכור, אמש פשטו כוחות משטרה גדולים בפריז על הפרבר סן דני בצפון פריז, בירת צרפת, במבצע משטרתי מיוחד ללכידת החשודים במעורבות במתקפת הטרור שאירעה בליל שבת, במהלך המבצע מספר שוטרים ושני מחבלים חוסלו.

התובע הכללי בצרפת בהודעה מיחדת שמסר אמר כי המטרה בפשיטה הייתה לכידת המחבלים שעומדים מאחורי המתקפה, בניהם עבד אל-חמיד עבאוד שנחשב ל"מוח" שעומד מאחורי תכנון המתקפות. התובע הכללי אמר כי במהלך הפשיטה נורו למעלה מ-5,000 כדורים, אך למרות זאת עדיין לא הצליחו לזהות את הגופות, הבוקר הושלם הליך הזיהוי והוברר כי עבד אל-חמיד עבאוד חוסל בפשיטה.

במהלך מסיבת העיתונאים הודיע התובע הכללי כי הפשיטה סיכלה פיגועים נוספים שתכננו המחבלים לבצע בפריז, יחד עם עבדול גם בת דודתו, חאסנה איט בולאשן נהרגה לאחר שפוצצה את עצמה במהלך ניסיון לפגוע בשוטרים שפשטו על הבית.

מוקדם יותר הודיע ראש ממשלת צרפת במהלך דיון בפרלמנט הצרפתי כי קיים חשש לפיגועים נוספים ולשימוש בנשק כימי. "איננו יכולים לשלול כל אפשרות", אמר ואלס. "אני אומר זאת עם כל הזהירות הנדרשת, אנו יודעים ומודעים לכך שישנו סיכוי לשימוש בנשק כימי או ביולוגי".

הוא הוסיף ואמר כי, "הדמיון המבעית של מתכנני הפיגועים הוא חסר גבולות, פיגועי ירי, עריפת ראשים, פיגועי התאבדות, סכינאות, הדרכים להכות ולהרוג כל הזמן משתנים". בנוסף הודיע ואלס כי מצב החירום שהוכרז מיד אחרי המתקפה יוארך בשלושה חודשים. לפי החוק בצרפת ניתן להכריז על רק בעקבות "סכנה מיידית שמלווה בהפרות חמורות של החוק והסדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר