פיגוע הדקירה בתל אביב

עד ראיה: "עמדנו עשרה אנשים על הדלת, אבל הוא היה חזק ודחף"

שני בני אדם נרצחו בפיגוע דקירה בבית פנורמה בתל אביב. שמעון ועקנין, עד ראיה, סיפר כי המחבל היה חזק מאוד: "דקה אחרי שהתחלנו תפילת 18 נכנס אדם, כולו דם, ונפל על המתפללים" (חדשות)

(צילום: צחי רז - סוכנות הידיעות "חדשות 24")

"אחד מאיתנו ראה מחבל עם סכין ענקית מנסה להיכנס לבית הכנסת והספקנו לסגור את הדלת. עמדנו עשרה אנשים על הדלת, אבל הוא היה חזק ודחף בניסיון להיכנס פנימה", כך משחזר אחד מעדי הראיה לפיגוע הדקירה הקשה בתל אביב.

בפיגוע בבית פנורמה בדרך בן צבי בדרום תל אביב שביצע מחבל ערבי בן 36 תושב דורא ליד חברון נהרגו שני בני אדם, אחד מהם יהודי חרדי, ואדם נוסף נפצע באורח בינוני-קשה

אחד הנוכחים במקום הצליח להשתלט על המחבל שנפצע באורח קל והחזיק בו עד להגעת כוחות הביטחון שאזקו אותו והעבירו אותו לחקירת השב"כ. יצוין כי למחבל אין עבר ביטחוני.

שמעון ועקנין שהתפלל בבית הכנסת המאולתר "אור אל" שפועל בחנות יודאיקה בבניין סיפר כי המחבל דקר את מי שנקרה בדרכו בקומה הרביעית של הבניין וכשהתחילו תפילת מנחה אחד הפצועים רץ לתוך בית הכנסת ונפל עליהם.

"דקה אחרי שהתחלנו תפילת 18 נכנס אדם, כולו דם, ונפל על המתפללים", סיפק ועקנין ל-ynet, "אחד מאיתנו ראה מחבל עם סכין ענקית מנסה להיכנס לבית הכנסת והספקנו לסגור את הדלת. עמדנו עשרה אנשים על הדלת, אבל הוא היה חזק ודחף בניסיון להיכנס פנימה".

"חלק מהמתפללים טיפלו בפצוע ששכב על הרצפה, שמו לו סמרטוט וכמה בדים על הפתחים שלו. אני לא ראיתי אותו אישית. אני מיד זינקתי על הדלת ועזרתי לסגור את הדלת, הוא היה חזק מאוד", הוסיף.

טל כהן מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה סיפר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה - גבר ששכב מוטל על מדרכה בכניסה לבית הכנסת ללא רוח חיים לאחר שנדקר בפלג גופו העליון. פצוע נוסף מדקירה בפלג גוף עליון היה בהכרה והענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בנסיון להציל את חייו אך למרבה הצער לאחר שפונה לבית החולים איכילוב נמסר לנו כי נקבע מותו כתוצאה מאופי הפציעות מהן סבל".

דובר מד"א זכיר הלר מסר כי "גבר בשנות ה-30 לחייו מת בזירה אחרי שפעולות ההחייאה שלנו לא הועילו. הפגיעות שלו היו קשות מאוד ותוך זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו. גבר כבן 51 נפצע אנוש ומת בבית החולים, ואדם שלישי באורח בינוני".

מפקד מרחב יפתח, ניצב משנה דוד גז סיפר כי "היה אירוע שנמשך כמה דקות, ככל הנראה עד שעובר אורח תפס אותו עד הגעת המשטרה. המחבל נמצא בחקירה".

בארגון החמאס בירכו על הפיגוע בתל אביב: "זו פעולה הירואית אשר מדגישה שעמנו מתעקש לקרוא תיגר על צעדיה של ישראל, אשר שוללת ממנו את הבאת בניו לקבורה".

"צעירי ההתנגדות בגדה המערבית יאלצו את ישראל באמצעות פיגועיהם האיכותיים למסור את גופות השהידים לבני משפחותיהם. צעדיה אלה של ישראל ימטירו עליה אש ותופת", מסרו בחמאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר