המדריך האולטימטיבי לניקוי הבית: מתי צריך לנקות כל דבר

מתי הפעם האחרונה שכיבסתם את המצעים? שבוע שעבר? לפני חודש? בשנה שעברה? אם לקח לכם כמה שניות לענות, רוב הסיכויים שאתם צריכים תזכורות חביבות פה ושם להקפיד על היגיינה בסיסית. קבלו את המדריך האולטימטיבי לניקוי הבית (בבית, סטייל)

רגע, כל כמה זמן צריך לכבס את המגבת? (צילום: shutterstock)

מתי הפעם האחרונה שכיבסתם את המצעים? שבוע שעבר? לפני חודש? בשנה שעברה? אם לקח לכם כמה שניות לענות, רוב הסיכויים שאתם צריכים תזכורות חביבות פה ושם להקפיד על היגיינה בסיסית.

בדיוק בשביל זה הכנו לכם את המדריך האולטימטיבי לניקוי הבית:

מצעים: פעם בשבוע

כדי להימנע מהשפעות שליליות של קרדית האבק ושאר אלרגנים, כבסו את המצעים פעם בשבוע במים חמים (55-65 מעלות) והעדיפו לייבש את המצעים במייבש, בתכנית חמה, כדי לגדוע את את מקור היווצרות החיידקים.

כריות ושמיכות: 4 פעמים בשנה

ניקוי הכריות והשמיכות חשוב בדיוק כמו כביסה (תוך מספר חודשים הם מתמלאים בקרדית האבק, ואתם עלולים לפתח תסמיני דמויי אלרגיה, ללא סיבה). אם שגרת הבוקר שלכם כוללת סדרת התעטשויות וקינוחי אף מרשימים, כנראה שהגיע הזמן להעניק לכלי המיטה שטיפה טובה. לחלופין, ניתן לבצע זאת בכל פעם שמשתנה העונה.

מזרן: פעמיים בשנה

73 אחוזים ממשתתפי מחקר של 'הקרן הלאומית לשינה' הודו כי הם ישנים טוב יותר כשלמצעים יש ריח טרי ניקיון. וב"ניקיון" - גם המזרן כלול. הקפידו לנקות את המזרן פעמיים בשנה, באמצעות שאיבת האבק מהחלק העליון וניקוי הכתמים בעזרת טיפת שמפו ומטלית לחה.

מגבת: אחרי 3-4 שימושים

כי אתם לא באמת רוצים שחדר האמבטיה שלכם יריח כמו מערה מלאה טחב וצחנה. נכון?

מחשבים וטלפונים: כל יומיים

כאן יש הסבר מפורט למה ואיך.

תנור: פעמיים בשנה

ניקוי מלא של התנור כולל הוצאה של החלקים הנשלפים, שטיפה חזקה במים חמים ושפשוף בסבון כלים. בפנים, מרססים עם חומר ניקוי, משהים למשך לילה ומנגבים למחרת.

שטיחים: פעם בשנה

לא, אנחנו לא מדברים על שאיבת אבק. זה צריך לקרות כל שבוע. אלא על ניקיון עמוק ורציני בעזרת אדים. יש אנשים שהתפקיד שלהם זה ניקיון מקצועי של שטיחים. חפשו אותם.

מדיח הכלים: כל חודש

ללא שגרת ניקוי קבועה, פטריות ושאר מרעין בישין עלולים לצמוח במדיח הכלים שלכם, המשמש כר נוח במיוחד לכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר