"בלי השתלחויות ועלבונות"

יאיר לפיד: ניאבק נגד תיקון חוק הגיוס בכל כוחנו בכנסת ובבית המשפט בלי למצמץ

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד תקף הערב את שינוי חוק הגיוס ואמר כי "אסור לפגוע בשיוויון בנטל. עצם הנסיון לשנות את החוק חותר תחת הערכים הכי בסיסיים. ניאבק גם בבית המשפט" (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

תיקון חוק הגיוס: יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד התייחס הערב (חמישי) לתיקון חוק הגיוס ולמתקפה של חברי הכנסת החרדים נגדו ובראשם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני.

"בעוד אנחנו יושבים בוועדת החוץ והביטחון בדיון על השיוויון בנטל מגיעים הפיגועים" כתב הערב יאיר לפיד: "הלב נשבר, הגרון נחנק, ואני מאחל מפה החלמה לפצועים ותנחומים למשפחות ההרוגים.

"הפיגועים האלה מזכירים לנו שהמחבלים לא מבדילים בין דם לדם, בין תל אביב לגוש עציון, בין חרדים לחילונים. מבחינתם, כולנו ישראלים. אולי צריך רגע לעצור ולהזכר שגם מבחינתנו כולנו ישראלים, למרות חילוקי הדעות, למרות הזעם שעולה לפעמים לגרון".

לפיד טען כי: "הגענו היום לוועדה נחושים לעמוד על שלנו, אבל בלי להתנגח ובלי להסית. אנחנו מאמינים שאסור לפגוע בשיוויון בנטל. עצם הנסיון לשנות את החוק חותר תחת הערכים הכי בסיסיים של מדינת היהודים וניאבק נגדו בכל כוחנו בכנסת ובבית המשפט בלי למצמץ".

יו"ר 'יש עתיד' הוסיף וכתב: "יחד עם זאת החלטנו להציג את העמדה שלנו ממקום מכבד והוגן, תקיף אבל לא תוקפני, בלי השתלחויות ועלבונות".

בהתייחסות למתקפה של חברי הכנסת החרדים אמר לפיד: "זה לא היה קל, בייחוד כשהיינו צריכים לשמוע איך גפני קורא לנו 'פשיסטים' ואייכלר מזכיר כמו תמיד את הנאצים. אבל כשהחלו להגיע החדשות הנוראות שמחנו על ההחלטה שעשינו. כי אנחנו פה ביחד, כולנו. לטוב ולרע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר