פיגוע רודף פיגוע

יום דמים: אלו חמשת הנרצחים בפיגועים בתל אביב וגוש עציון

אחד הימים הקשים בגל הטרור הנוכחי הסתיים עם חמישה נרצחים: הרב אהרון יסייב וראובן אבירם נרצחו בפיגוע דקירה בת"א. יעקב דון, עזרא שוורץ ושאדי ערפה נרצחו מירי בגוש עציון (חדשות,ארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: גרשון אלינסון - פלאש 90 ומוטי קרליץ - זק"א תל אביב)

אחד מהימים הקשים ביותר בגל הטרור הנוכחי הסתיים עם ארבעה נרצחים יהודים בשני פיגועים קשים שבוצעו היום על ידי מחבלים ערבים בתל אביב ובגוש עציון. בנוסף, אזרח ערבי נוסף נהרג בפיגוע בגוש עציון.

הרב אהרון יסייב הי"ד

נרצח הצהריים בידי מחבל בן עוולה כשיצא מתפילת מנחה בבניין פנורמה בדרום תל אביב. הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. הנרצח (32) נולד בשכונת אבו כביר בתל אביב, ולאחר שחזר בתשובה עבר להתגורר בחולון ונמנה על בני הקהילה החרדית המקומית. מכריו מספרים על "אדם מיוחד שאהב תמיד לעזור ולסייע במאור פנים ובחפץ לב".

מעסיקו במקום סיפר: "היה בן אדם חרדי שעבד לפרנסתו, השאיר אישה וחמישה ילדים. הוא עבד אצלי כמעט 7 שנים. הלך להתפלל, הלך ולא חזר". אביו סיפר: "בהתחלה אמרו לי שהוא פצוע והרגשתי הקלה. אחר כך הגיעה ניידת ואז סיפרו לי. הוא הציל את כולם על ידי שסגר את הדלת. הוא היה בן תורה. כבר בגיל שנתיים הוא רצה כיפה על הראש. הוא החזיר את כל המשפחה בתשובה". הלוויתו תיערך הלילה בשעה 23:30 בבית העלמין בחולון.

אביו של הרב אהרון יסייב: "הוא היה בן תורה" (צילום: ניצן דרור, ynet)

ראובן אבירם הי"ד

נרצח על ידי מחבל בן עוולה בבניין פנורמה בדרום תל אביב. בן 51, תושב רמלה. עלה ארצה בגיל צעיר מאוזביקסטן ועסק כמלטש יהלומים. הותיר אחריו בן יחיד. גיסו של אבירם, אלברט מושבייב, סיפר: "אשתי שמעה על הפיגוע. היא מאוד פחדה והרגישה רע. היא חייגה אליו והוא לא ענה. אחרי כמה שעות באו הביתה ואמרו לנו שרצחו את ראובן".

לדבריו, רק בשבת האחרונה נפגשו ודיברו על המצב הביטחוני. "אבירם אמר, 'אסור לתת לערבים להיכנס. הם רק עושים בלגן, הם מסוכנים'. והיום ערבי רצח אותו בסכין". אבירם הי"ד עמד להכנס ולהתפלל, אך אז נרצח. "אבירם הוא בחור מדהים, חברה'מן אמיתי. תמיד דאג למשפחה ומה שעניין אותו זה הבית והעבודה שהיום לא חזר ממנה".

יעקב דון הי"ד

נרצח על ידי מחבל בן עוולה בפיגוע הקשה בגוש עציון. בן 50 ואב לארבעה מאלון שבות. יובא למנוחות מחר בשעה 10:30 בבית העלמין בכפר עציון. הנרצח הוא בן להורים ניצולי שואה. הותיר אחריו את אשתו שרה ושלושה בנים ובת בני 21-13.

עזרא שוורץ הי"ד

עזרא נרצח על ידי מחבל בפיגוע הקשה בגוש עציון. עזרא, בחור ישיבה מבית שמש עם אזרחות אמריקנית, היה חלק מקבוצה של מתנדבים שהגיעו לחלק אוכל לחיילים והיו בדרכם חזרה לישיבה בזמן הפיגוע.

עזרא שוורץ הי"ד הגיע לארץ כחלק מפרויקט שבמסגרתו צעירים מהעולם מתנדבים בישראל. במסגרת הפרויקט הם לומדים בישיבה בשעות הבוקר ומתנדבים בשעות הערב.

בפיגוע בגוש עציון נהרג על ידי המחבל גם תושב פלסטיני בשם שאדי ערפה, תושב חברון, ככל הנראה בעקבות "טעות בזיהוי".

יום הדמים

יום הדמים החל בשעות הצהריים כאשר מחבל ערבי רצח את הרב אהרון יסייב וראובן אבירם הי"ד בבניין פנורמה בתל אביב. המחבל - ראאד אל-מסאלמה, פלסטיני שעבד במסעדה סמוכה באישור - נוטרל על ידי עוברי אורח שהיו במקום. לאחר מכן הוא נלקח לחקירת שב"כ.

כשעתיים בלבד לאחר מכן ביצע המחבל מוחמד עבד אל-באסט חרוב, בן 24 מהכפר דיר סאמת ליד חברון, פיגוע ירי בצומת גוש עציון. כתוצאה מהירי נהרגו כאמור יעקב דון ובחור ישיבה אמריקני הי"ד, ותושב פלסטיני. מחקירה ראשונית עולה כי המחבל זיהה פקק תנועה סמוך לצומת, עקף את שיירת הרכבים ופתח באש. לאחר מכן הוא המשיך בנסיעתו ואז נתקע ברכב חולף. מספר אנשי ביטחון שהיו במקום הצליחו לנטרל אותו. גם הוא הועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי.

זירת הפיגוע בגוש עציון (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)

בעקבות האירועים הקשים, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס התייעצות ביטחונית עם גורמי צבא, משטרה ושב"כ. בשיחה נדונו דרכי פעולה בנפת חברון ממנה יצאו מרבית המפגעים לאחרונה. בנוסף, נדונו צעדים נגד ישראלים שמעסיקים או מסיעים שוהים בלתי חוקיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר