גל טרור בעולם

מחנך ישראלי נרצח בפיגוע בבית מלון במאלי

שמואל בן הלל (60) תושב צור הדסה שייעץ לממשלת מאלי, נרצח יחד עם 18 בני אדם נוספים בהם אזרחים אמריקנים, סינים, בלגים ורוסים. כ-170 נוספים חולצו לאחר שהוחזקו כבני ערובה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

איש חינוך ישראלי נרצח בסוף השבוע (שישי) בפיגוע טרור בבית מלון במאלי. הנרצח הוא שמואל בן הלל (60) תושב צור הדסה שייעץ לממשלת מאלי. הוא נרצח יחד עם 18 בני אדם נוספים בהם אזרחים אמריקנים, סינים, בלגים ורוסים.

לפי עובדי בית המלון "רדיסון בלו", הטרוריסטים נכנסו למתחם הפנימי ביותר ללא כל הפרעה והשליכו רימונים תוך שהם צועקים "אללה אכבר". לאחר שביצעו ירי לעבר מאבטחי המלון, הם לקחו בשבי 200 בני אדם בהם גם דיפלומטים. בני הערובה שהצליחו לדקלם פסוקים מהקוראן - חולצו.

כוחות מיוחדים של מאלי וחיילים צרפתים פרצו למתחם וחילצו את שאר בני הערובה, שני חמושים נהרגו במתקפה. לפי ההערכות, מאחורי פעולת הטרור עומד מוכתר בלמוכתר, טרוריסט אלג'יראי הידוע בכינוי "מיסטר מרלבורו"

"אנחנו המומים וכואבים. מקווים שכל הגורמים הרלוונטיים פועלים בכל האמצעים על מנת להביא אותו אלינו בהקדם", אמרו בני משפחתו של בן הלל. חברו צבי רביב סיפר כי "בן הלל היה איש חינוך בכל רמ"ח איבריו".

"זה אדם שאי אפשר היה שלא לאהוב, שלא דיבר סרה באף אחד, לא אמר שום מילה רעה על אף אחד, שכל הזמן ניסה לעזור וניסה לטפל וניסה לתקן, אם יש מישהו שיכול היה לטפל או שהחיים שלו התנהלו על ידי זה שהוא רצה תיקון עולם, זה היה שמואל. הוא ניסה לסייע למדינות העולם השלישי, לשפר את מערכות החינוך שלהם, לתת תקווה לצעירים, לתת תקווה לאנשים" צוטט רביב ב-ynet.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר