העוצר בבלגיה

רבה של בריסל ל"כיכר השבת": "יש פה חשש לפיקוח נפש"

בבריסל התעוררו ליום שני של עוצר ברחבי העיר, כשכוחות הביטחון ממשיכים במאמצים לאתר את המחבלים. רב העיר אברהם גיגי ל"כיכר": "בשבת הגבאי בא ואמר שלא להגיע לתפילה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חיילים בבריסל (צילום ארכיון: שאטרסטוק)

עוצר בבירת האיחוד האירופי: בריסל בעוצר בשל חשש למתקפת טרור הדומה לזו שהתרחשה בפריז בסוף שבוע שעבר. לאור זאת מתפללים חרדים הונחו שלא להגיע לבתי הכנסת אלא להתפלל ביחידות בבתיהם.

הרב הראשי לבריסל, הרב אברהם גיגי, אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת": "האזרחים התבקשו להתפלל בבתיהם ולא להגיע לבתי הכנסת. כל אחד התפלל ביחידות בביתו".

"המשטרה המליצה שלא להסתובב כקבוצות", הוסיף הרב וסיפר על השבת בצל גל הטרור, "בבוקר השבת הייתי אמור ללכת לבית הכנסת, הגיע אלי הגבאי ואמר לי שהמשטרה ביקשה לא להגיע לבית הכנסת. אלו שהגיעו אמרו להם לשוב לבתיהם".

"כל האמצעים שננקטו לא היו אמצעים שננקטו רק לקהילה היהודית אלא לכלל התושבים. בתי הקפה והחנויות הגדולות גם נסגרו. זו החלטה שנוגעת לכל התושבים בבריסל.

לדבריו, "היום אחר הצהרים הממשלה תתכנס ותבדוק את המצב ואז יוחלט האם להמשיך את המצב הזה או להפסיק".

הרב תומך בהחלטה על העוצר ואמר: "ההחלטה הזאת היא להגן על התושבים הבלגים. יש פה עניין של פיקוח נפש".

בתקשורת הבלגית דווח כי מצבור נשק השייך לג'יהאדיסטים התגלה בפשיטה לילית במולנבק, הפרבר של בריסל הנחשב ל"חממת טרור". זהו הפרבר שבו גדל מתכנן הפיגועים בבריסל, עבד אל-חמיד עבאוד, שחוסל בפשיטה בסן דני השבוע, ושבו נחשד כי ניהל תא טרור. בין היתר נמצאו בפשיטה חומרים כימיים וחומרי נפץ. איתור מצבור הנשק עשוי להיות הסיבה להעלאת רמת הכוננות בבריסל לרמה הגבוהה ביותר.

היום יתכנסו גורמי הביטחון במדינה ויחליטו האם להמשיך במתכונת החירום, המטרה העיקרית של החיפושים היא סאלח עבד א-סלאם, המחבל שהצליח להימלט אחרי הפיגועים בפריז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר