מחיקת גזירות לפיד

הישג לחרדים: הממשלה אשרה הבטחת הכנסה לאברכים

הממשלה אשרה את מתווה הבטחת הכנסה עבור האברכים החרדים. לפי המתווה, 100 מיליון שקלים יחולקו לאברכים החרדים ו-60 מיליון לסטודנטים. בנוסף, ידרשו רק 40 שעות שבועיות בכולל (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני, ליצמן ונתניהו. ארכיון (צילום: Isaac Harari/Flash90)

הישג לציבור החרדי: הממשלה אשרה הבוקר (ראשון) את מתווה הבטחת הכנסה עבור האברכים החרדים ובכך נמחקה גזרה נוספת שהוטלה על הציבור החרדי בזמן הממשלה הקודמת, עת שימש יאיר לפיד כשר האוצר.

מדובר בקיום ההסכם הקואליציוני בין המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה למפלגת הליכוד שנחתם עם הקמת ממשלת נתניהו הרביעית.

כזכור מלגת 'הבטחת הכנסה' לאברכים בוטלה בהוראת בית המשפט העליון, שר האוצר דאז יאיר לפיד סרב לחדש זאת באמצעות חוק חדש שיעמוד בדרישות בית המשפט.

בין היתר, בג"ץ הורה לבטל את החוק מאחר ולטענתם החוק מפלה לרעה את הסטודנטים החילונים. כמו כן טענו השופטים כי החוק אינו מעודד הוצאת חרדים לעבודה.

בחודשים האחרונים ניהלו ראשי המפלגות החרדיות משא ומתן עיקש עם פקידי האוצר בכדי להביא החלטה מוסכמת שתצליח לעמוד בתנאי בג"צ. באוצר בחרו בתחילה להתעקש שהכסף יחולק רק בעידוד מלא להוצאת החרדים לשוק העבודה אך נציגי החרדים הבהירו שמדובר בהפרת ההסכם הקואליציוני.

בסוף השבוע שעבר נפגש יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני עם בכירי האוצר בבית 'דגל התורה' בבני ברק, שם הוא הצליח להגיע עמם להסכמות.

בין היתר הוסכם כי במקביל להבטחת הכנסה לאברכים, תחולק הבטחת הכנסה לסטודנטים. על פי ההסכם, 100 מיליון שקלים יחולקו לאברכים החרדים ו-60 מיליון שקלים לסטודנטים.

כמו כן, חלוקת הכספים תעשה במתווה של קרן שתוקם עבור חיזוק לומדי התורה. כאשר הקריטריונים יהיו דומים לאלו שהיו בהבטחת הכנסה, כך לדוגמא: ללא דירה ורכב וללא יציאות לחו"ל.

השר יעקב ליצמן הצליח להכניס להחלטת הממשלה כי במקום לחייב 45 שעות שבועיות של לומדי התורה בכדי לזכות במלגה יסתפקו בלימוד של 40 שעות שבועיות.

יצוין כי ח"כ משה גפני הגיע להסכמה שהחלטת הממשלה תחוקק כחוק במליאת הכנסת בתוך שלושה חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר