הקלטה מצמררת

בהספד לבתו: הגרח"י שפירא מחה נגד הפילוג במגזר הליטאי

הגאון רבי חיים ישראל שפירא ספד לבתו שנפטרה בגיל 31 והותירה חמש יתומות, ובחר למחות נגד שנאת החינם במגזר החרדי: "שני אברכים לא יכולים להגיד שלום, ילדים הופכים לנרדפים". הקלטה כואבת (חרדים)

אילוסטרציה (צילום ארכיון: יעקב נחומי, פלאש 90)

אלפים מתושבי אלעד השתתפו אמש (מוצ"ש) בהלוויית המחנכת ברכה קופמן ע"ה, שנפטרה בגיל 31 והותירה חמש יתומות. בעלה, שהתכונן לנסוע אליה בערב שבת כדי לשהות לצידה נשאר בבית עם הבנות ולא אמר להן מילה כל השבת. "ישב בסעודות רגיל כאילו כלום לא קרה. רק במוצאי השבת הוא בישר להן את הבשורה המרה".

הבעל סיפר בהספד כי אמר וידוי עם אישתו לאחר שנאמר לו כי זו סגולה לאריכות ימים: "הפנים שלה אורו והיא הייתה נראית כמו לפני חתונה" תיאר בעלה בהספד. בהמשך, ביקש הבעל מהקהל להתחזק "שלא תהיה קרבן שווא".

סבה, ראש ישיבת שערי תורה הגאון רבי חיים ישראל שפירא, הנחשב למקורב למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, דיבר בהספד על בתו ועל דברים שטעונים תיקון בציבור - בדגש על עבירות לשון הרע.

"בדור האחרון שלנו נהיה כזה דבר של שנאת חינם, שנאת חינם רח"ל לשם שמים. אמר לי פעם אדם גדול, כשאומרים לי ש-2 ועוד 2 זה חמש אני יכול להוכיח שזה לא נכון, אבל כשאומרים ששתיים ועוד שתיים זה חמש לשם שמים אין לי עצה. רח"ל יש שנאת חינם..."

"שני אברכים באותו בית הכנסת, אחד למד פה אצל הרב'ה הזה ואחד למד אצל הרב'ה הזה - לא יכולים להגיד שלום. שני ילדים לומדים בחיידר אחד, ילדים בחיידר אחד, אחד נהיה הנרדף, פעם זה פעם זה, רח"ל".

"אני לא יודע אם אני צודק" נאנח הרב "אני לא יודע, אבל אני מהרהר. מידת הדין באה לקב"ה 'תראה מה נעשה'. תלמידי חכמים מתגרים זה בזה, אברכים לומדי תורה. מה הקב"ה אמר? אני צריך לענות למידת הדין, 'ראו בריה שבראתי בעולמי, תסתכלו, יש רוחל'ה, יש מישהו שמה שאני עושה לו שותק ולא מדבר, שותק ולא עונה, לא מהרהר גם לא לשם שמיים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר