אימה באירופה

מצוד לילי וגל מעצרים בבלגיה; המחבל מצרפת ברח לגרמניה

משטרת בלגיה ערכה מבצע מעצרים גדול במדינה במהלכו נעצרו 16 חשודים. המחבל ממתקפת הטרור בצרפת שנמלט לבלגיה הצליח, כך לפי הדיווחים, להימלט אל גרמניה הסמוכה (חדשות)

שוטרים בבלגיה. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

אימה באירופה: משטרת בלגיה יצאה הלילה (שני) במבצע מעצרים רחב היקף במדינה במהלכו נעצרו 16 בני אדם, אלא שהמחבל ממתקפת הטרור בצרפת שנמלט לבלגיה הצליח, ככל הנראה, לשוב ולהימלט, הפעם לגרמניה.

סמוך לשעה שבע בערב אמש יצא לדרך המבצע המשטרתי, בסמוך לכיכר הגדולה של בריסל. כוחות גדולים פשטו על אזור רו דו מידי, סגרו את הרחובות במחסומים ואוטובוסים וביקשה כלי התקשורת שלא לדווח על המתרחש.

במקביל נערך מבצע דומה במולנבק, הפרבר שהפך לחממה נוחה עבור הטרוריסטים, ושממנו יצאו חלק מהמחבלים לפריז.

התובע הכללי אריק ואן דר סיפט עדכן כי הכוחות ערכו 19 פשיטות על בתים באזור בריסל וערכו חיפושים בבתים במולנבק, אנדרלכט, יטה, סקארביק, וולווה סן לומבר ופורה. בנוסף, פשטה המשטרה על שלושה יעדים בשרלרואה.

במולנבק נסע חשוד לעבר כוחות הביטחון, נורה על ידם ונפצע. יתר הפשיטות בוצעו ללא אירועים חריגים ולא נמצא בהם חומרי נפץ או כלי נשק.

מי שהצליח להימלט, שוב, מידי הכוחות הוא סלאח עבד א-סלאם, המחבל ממתקפת הטרור בפריז שנמלט מצרפת לבלגיה וכעת לפי הדיווחים הצליח להימלט, בעיצומו של המצוד, אל גרמניה.

העיתון הבלגי "לה סואר" דיווח הלילה כי כוחות בלגיים זיהו את המחבל נמלט לכיוון גרמניה בשעה 7 וחצי בערב. לפי הדיווח, המחבל נצפה ליד העיר ליאז' במכונית ב.מ.וו והצליח לעלות על הכביש המהיר E40 לגרמניה.

התובע הפדרלי בבלגיה מסר כי א-סלאם אינו בין 16 העצורים במבצע המעצרים.

ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, הודיע כי רמת הכוננות במדינה תישאר גם היום ברמה הגבוהה ביותר ולא יתקיימו לימודים באזור בריסל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר