בשל החשש לפגיעה בבחורים הספרדים

נשיא 'המועצת' הגר"ש כהן דורש תיקונים בלשון חוק הגיוס

ראשי ישיבות ספרדיות העלו בפני נשיא המועצת הגר"ש כהן חשש כי תיקון חוק הגיוס יפגע בספרדים. נשיא המועצת זימן את דרעי ובן צור לישיבה דחופה במעונו בה דרש תיקונים בלשון החוק (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא המועצת הגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן)

פרסום ראשון ב"כיכר השבת": ראשי הישיבות הספרדיות העלו בפני נשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום כהן את חששם כי חוק הגיוס המתוקן יפגע בבחורים הספרדים. בעקובת כך, זימן אמש נשיא המועצת ישיבה דחופה בעניין שנמשכה אל תוך הלילה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בקרב ראשי הישיבות הספרדיות שורר חשש של ממש כי תיקון חוק הגיוס עלול לפגוע דווקא בבחורים הספרדים. בשיחות שקיימו ראשי הישיבות עלה החשש שהבחורים הספרדים הם אלו שעלולים להיפגע במידה והציבור לא יעמוד במכסות, וכי ידחפו דווקא את הספרדים להתגייס.

ראשי הישיבות שוחחו ונפגשו בימים האחרונים עם נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן והציגו בפניו את חששותיהם.

בעקבת הדברים, אמש (ראשון) סמוך לחצות הלילה, זימן נשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום כהן את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יו"ר הסיעה ח"כ יואב בן צור ואת נציג ראשי הישיבות הספרדיות, הגאון רבי יהודה כהן, לדיון שנמשך למעלה משעתיים.

במהלך המפגש העלה הגר"י כהן את הטענות והחששות של ראשי הישיבות הספרדיות. "מי שיסבלו ראשונים מ'המכסות' הם התלמידים הספרדים", אמר הרב למשתתפי הפגישה.

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"ש כהן יחד עם הגר"י כהן, דרעי ובן צור, עברו שורה שורה בתיקון חוק הגיוס. נשיא המועצת עצר מידי פעם וביקש לתקן את לשון החוק מחשש שהדבר יפגע בציבור הספרדי.

בשעות אלו עמל ח"כ בן צור להוציא אל הפועל את התיקונים כפי הוראתו של הגר"ש כהן, אך ככל הנראה הדבר בלתי אפשרי מאחר והחוק כבר הוכן לקריאה שניה ושלישית בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

יצוין כי דעתו של נשיא המועצת הגר"ש כהן נגד הגיוס לצה"ל נחרצת. ובעבר, במהלך כינוס ראשי הישבות הספרדיות הוא נאם בכאב גדול ואמר: "אני אומר שהגזירה הכואבת היא על העדה שלנו - הספרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר