ראש עיריית פתח תקווה הודיע: הגניזה בעיר תהיה באחריות המועצה הדתית

לאחר חודשים ארוכים של הזנחה בטיפול בגניזה בפתח תקווה, כינס ראש העיר איציק ברוורמן דיון חירום בסיומו הוחלט כי הנושא יהיה מעתה ואילך תחת אחריותה של המועצה הדתית בעיר (אקטואליה)

ראש העיר מודיע על הפתרון (צילום: דוברות העירייה)

במשך למעלה משנה סובלת העיר פתח תקווה מהזנחה בכל הנוגע לטיפול בגניזה וכתבי הקדוש הושלכו בביזיון ברחבי העיר לאחר שלא פונו לקבורה כנדרש.

עיקר המחלוקת נסובה סביב מימון פינוי הגניזה, אך הבוקר (שני) מודיע ראש עיריית פתח תקווה עו"ד איציק ברוורמן כי הנושא הוסדר ומי שיטפל בפינוי הגניזה היא המועצה הדתית בעיר.

לאחר התדיינות ממושכת בין העירייה למועצה הדתית בנושא הגניזה, כינס ראש עיריית פתח תקוה, עו"ד איציק ברוורמן, דיון חירום בלשכתו על מנת לדון בפתרון הבעיה, בהשתתפות יו"ר המועצה הדתית בפ"ת מר פלטיאל אייזנטל ומנכ"ל המועצה הדתית מר עופר אברהם.

ברוורמן הדגיש כי מטרת הפגישה היא למצוא פתרון מיידי לטווח הארוך לטיפול בגניזה ופינוי כתבי הקודש שנערמו ברחובות העיר.

"חילול כתבי הקודש נוגע לליבי", ציין ברוורמן, "אני מבין את הכאב של רבים מתושבי העיר, ואני ער גם לעובדה שהתושבים רואים בי כתובת לזעקתם, אף כי הנושא אינו תחת אחריות הרשות. הציבור מצפה שאביא את הנושא הכואב לפיתרון מיידי".

"חשוב לי לציין שדעתי היתה ועודנה כי אסור שנושא רגיש זה יהיה בטיפולה של העירייה, אלא בידי מי שאמון על דברי קודש", הדגיש ראש העיר.

יו"ר המועצה הדתית אייזנטל והמנכ"ל עופר אברהם נעתרו לבקשתו של ראש העיר והגניזה בפתח תקוה תפונה באופן מיידי על-ידי קבלן "גניזה פתח תקווה" בפיקוח צמוד של המועצה הדתית.

בנוסף, המועצה הדתית קיבלה על עצמה לפעול להכנת תכנית רב שנתית שתביא לפתרון הנושא.

ראש העיר הוסיף וציין כי יש למצוא דרך להביא לידיעת הציבור להמנע מהכנסת עיתונים שונים אל מתקני הגניזה, דבר המחלל אף הוא את דברי הקודש ומעמיס על הנושאים בנטל הפינוי.

ראשי המועצה הדתית יחלו באופן מיידי באופרציות להתחלת מבצע הפינוי עם תחילת השבוע.

נושא נוסף שעלה לדיון הוא השתתפות העירייה בתקציב המועצה הדתית. כזכור, ראש העיר ברוורמן מינה ועדת ביקורת שתבדוק את ההתנהלות הכספית וכח האדם במועצה הדתית ולאחרונה סיימה הוועדה את עבודתה.

ברוורמן ציין שהוא ממתין למסקנות הוועדה ובתוכם, המלצות להתייעלות. "אשמח לעמוד לרשות המועצה הדתית ובהתאם להתייעלותה, אם יעלה הצורך, נשמח לדון בסיוע תקציבי למועצה", ציין ברוורמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר