ראיון וידאו • צפו

סגן שר האוצר איציק כהן: "ש"ס הובילה את הפתרונות בכל התקציבים"

סגן שר האוצר איציק כהן בראיון ל"כיכר השבת" מונה את הישגי ש"ס בתקציב, טוען להובלת הפתרונות בהבטחת הכנסה, תקציבי הישיבות והקצבאות ומספר על תוכניתו לביטוח לאברכים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את העברת הבטחת הכנסה לאברכים החרדים, ב'דגל התורה' וב'אגודת ישראל' מיהרו לקחת את הקרדיט ואמרו כי ההבטחה אושרה בעקבות פעילותם אך סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) מצהיר בראיון ל"כיכר השבת" כי הוא זה שפעל למען הנושא.

במקביל, בימים אלו ממשיך כהן לקדם את הבייבי שלו - 'ביטוח האברכים'. המדובר בקופת חיסכון שתיפתח עבור כל אברך. כאשר עשרות שקלים ירדו מידי חודש מהמלגה אותה כל אברך מקבל מהמדינה לקופת החיסכון.

מי שמתנגד לכך בכל תוקף הוא יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אך כהן מצהיר כי המהלך זכה לתמיכת מועצת חכמי התורה ומרנן פוסקי הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל ורבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל.

בפתח הראיון מתייחס כהן לאישור 'הבטחת הכנסה' ואומר: "עם כל הכבוד לכולם, ש"ס הובילה את זה בישיבת הממשלה שדנה בתקציב, שזה בכלל לא היה מונח. ש"ס הובילה את הפתרונות. לא רק בזה, גם בתקציב הישיבות, גם בהבטחת הכנסה לאברכים וקצבאות הילדים, כמובן בשיתוף פעולה עם השר יעקב ליצמן".

סגן שר האוצר יצחק כהן מתייחס להתנגדות ב'דגל התורה' לתוכנית שהוא מבקש לאשר, ביטוח האברכיםל ואומר כי לו לא ידוע על התנגדות ב'דגל התורה': "יש לך פה תמונה עם הרב אלישיב, בדיוק במעמד שהוא אישר את הפרויקט הזה, מרן הרב עובדיה יוסף חתם על זה, כל גדולי הדור". כהן מספר כי גם כ"ק מרן האדמו"ר מגור חתם על הפרויקט שהוא מקדם, מה שאומר שהמהלך יזכה לתמיכת השר ליצמן.

"הפרויקט הזה יצא לדרך, הוא כבר יצא לדרך", מצהיר כהן.

סגן שר האוצר יצחק כהן בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

בהמשך הראיון מתייחס יצחק כהן לנושא של חוק הגיוס והחשש של ראשי הישיבות הספרדיות כי החוק יפגע בבני הישיבות הספרדיים ואומר כי "השינויים בחוק הזה, שהוא דוחה את המכסות בשנים ארוכות. הוא גם מבטל את החרפה של הסנקציות הפליליות. החוק הזה משפר בצורה מאוד ניכרת את החוק הקודם. אין להם ממה לחשוש".

שאלנו את איציק כהן על החשש האמיתי שתקום ממשלה חדשה, בעוד מספר שנים, ושוב תשנה את כל החוקים שהחרדים מחוקקים, גם הגיוס וגם התקציבים: "היו לנו שנתיים קשות מאוד. עם אבחת גרזן קיצצו כל מה שזכר או ריח של חרדים ותורה, קוצץ בצורה אכזרית. החזרנו הכל, החזרנו עטרה ליושנה".

בסיום הראיון מונה סגן שר האוצר את ההישגים של הציבור החרדי בתקציב המדינה, מע"מ אפס, הבטחת הכנסה וקצבאות ילדים.

צפו בראיון המלא עם סגן שר האוצר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר