"הפניקס" גררה את התביעה המוצדקת וננזפה

במשך תקופה ארוכה הכחישה "הפניקס" את אחריותה לנזקיו של האיש, שנחבל בראשו ובגבו בתאונת דרכים. בית המשפט ביקר בחריפות את התנהגות החברה, ש"גררה" את ההליכים המשפטי ללא סיבה סבירה.

עו"ד אשרף שלבי | כיכר השבת |
לוגו "הפניקס" (אתר החברה)

"הפניקס" גררה את התביעה ותשלם פיצויים: האיש, כיום בן 30, נקלע לפני כשמונה שנים לתאונת דרכים עם נהג אחר, שרכבו בוטח על ידי "הפניקס". כעבור שנה, פנה האיש לבית משפט השלום בתל אביב ותבע מ"הפניקס" לפצות אותו על נזקיו.

לטענתו, בנוסף לחבלות הגופניות, הוא סובל מאז התאונה מהפרעות נפשיות קשות, המקשות עליו להתפרנס וליצור קשרים עם הסביבה.

מתקשים מול חברות הביטוח?

פנו ל-עו"ד ביטוח

מנגד, הכחישה "הפניקס" כל אחריות לנזקי התובע, ואף אילצה אותו לצרף להליך כנתבעת את "קרנית" – קרן המפצה נפגעי תאונות דרכים שאין להם כיסוי ביטוחי.

לאחר צירופה של "קרנית", שינתה פתאום "הפניקס" את דעתה, הודתה באחריותה לנזקי התובע, ושכרה חוקרים פרטיים במטרה להפריך את טענותיו, ומכאן המשיך המשפט רק מולה.

התובע סיפר כיצד חייו השתנו מקצה לקצה מאז התאונה, ותיאר כיצד מעובד חרוץ ופעיל שנהנה מחיי חברה עשירים, הפך לאדם הזקוק לטיפול פסיכיאטרי קבוע.

לחיזוק טענותיו, הגיש התובע קבלות רבות על פניותיו השונות לרופאים ופסיכיאטרים במשך השנים.

אלא שממצאי "הפניקס" הראו אחרת, כך לגרסתה התמוהה, והיא התעקשה שאין לתובע כל מגבלה פיזית או נפשית.

לדבריה, מדובר באדם שמתאמן בחדר כושר באופן קבוע, מחזיק במשרה מלאה ומגזים בתיאור נזקיו.

חרגה מכל קנה מידה סביר

ואכן, השופט שי מזרחי התרשם כי התובע "מאדיר את תופעות התאונה ואת נזקיו" אך עם זאת, לדבריו, "ההאדרה לא הייתה קיצונית ותיאטרלית". השופט הסביר כי לא ניתן להתעלם ממגבלתו הפיזית של התובע באזור הגב, ומכך שהוא ממשיך לקבל טיפול פסיכיאטרי ומרשמים לתרופות.

מכאן, קבע השופט שעקב התאונה נגרמה לתובע נכות רפואית ותפקודית בשיעור של 4.5% והעריך את נזקי התובע, בהם הפסדי הכנסה, כאב וסבל והוצאות רפואיות בסך כולל של 125 אלף שקל.

אלא שבכך לא הסתכם סכום הפיצוי לתובע. התנהלות "הפניקס", שגררה את ההליכים המשפטיים למעלה משבע שנים נמצאה על ידי השופט כ"התנהלות החורגת מכל קנה מידה סביר".

לדברי השופט מזרחי, "הפניקס" החזיקה בידיה דוח חקירה המעיד על אמינות התאונה, פיצתה את נהג הרכב המבוטח על ידה – ולמרות זאת היא המשיכה והכחישה את אחריותה לנזקי התובע, שטורטר במשך שנים לשווא.

לכן, מעבר לפיצוי עבור התאונה התווסף לפניקס גם פיצוי עונשי נוסף של 7,000 שקל.

יוצא, ששמונה שנים אחרי התאונה סוף סוף יזכה התובע לפיצוי מ"הפניקס", שגם תשלם לו הוצאות משפט בסך 19,760 שקל.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין

לפסק הדין לחצו כאן

הכותב: עו"ד אשרף שלבי עוסק בתאונות דרכים ותביעות ביטוח

לעורכי דין בתחום תאונות דרכים • אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

** הכותב לא ייצג בתיק

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר