תיקון חוק הגיוס

"הפלס" טוען: "יום שחור ליהדות החרדית"

בעוד העיתונים החרדיים מדווחים במינוריות על אישור תיקון חוק הגיוס כדי למנוע הסתה נגד הציבור החרדי, "הפלס" יוצא בכותרות נגד האישור וכותב כי זהו "יום שחור ליהדות החרדית" (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |

הבוקר (שלישי) מדווחים העיתונים החרדים במינוריות יחסית על אישור תיקון חוק הגיוס זאת בכדי שלא "למשוך אש" והסתה כמגד הציבור החרדי אשר נציגיו הצביעו בהוראת גדולי ישראל, חברי מועצות גדולי התורה, בעד החוק המתוקן.

במקביל בפלג הירושלמי ממשיכים את המאבק ויוצאים בחריפות כנגד אישור החוק בטענה שלא שונה משמעותית וכי גזירת הגיוס עדיין מרחפת מעל ראשם של בני הישיבות.

עיתון "הפלס" מדווח היום בכותרת הראשית על "יום שחור ליהדות החרדית", וכותב כי "נפל דבר בישראל. הממשלה הנוכחית, בתמיכת מפלגות חרדיות, מחליטה לאשר ולקיים את גזירת השמד, ולהנציח תהליך מחריד של אספקת 'יעדי גיוס' מקרב בני הישיבות".

העיתון מוסיף כי "הוראת מרנן גדולי ישראל מזה עשרות בשנים היתה נחרצת וחד-משמעית: חובתנו לעמוד בתוקף על המשך המצב הקיים ללא כל שינוי, אין להיכנס לכל מו"מ שהוא ואין להתפשר בענין זה, שנצטווינו למסור את הנפש עליו".

במאמר המערכת תוקף "הפלס" וכותב כי "לנוכח מה שמתחולל לאחרונה ברור לכל מי שעיניו בראשו, כי מדובר במהלך עקבי ומתמשך, מסע חיסול והכחדה של כל המבנה הרעיוני שקיבלנו מרבותינו גדולי הדורות, "בליץ" פוליטי, ציבורי ותקשורתי, שנועד לגרום למיטוט מוחלט של שורשינו הרעיוניים העמוקים ולהותרת קרקע חרוכה בכל החזיתות, עד אשר יעמדו צעירי הצאן נבוכים וישאלו עצמם: האמנם שקר נחלו אבותינו, ח"ו".

"וכי רבינו ראש הישיבה (הגר"ש אוירבך. י"כ) שליט"א בעיניו הצופיות למרחוק התריע על כך והכריז שחובתינו כעת שיהיה מה שיהיה אני וביתי נעבוד את ה'", נכתב במאמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר