האם קידום אורגני רלוונטי לעסקים קטנים?

קידום אורגני זה התחום החם של השנים האחרונות בכל הקשור לשיווק באינטרנט. אך האם הוא מתאים גם לעסקים קטנים עם תקציב מוגבל?

(פיקסביי)

בשנים האחרונות, הרבה עסקים קטנים התחילו להבין את הפוטנציאל הגדול הגלום בשיווק באינטרנט. מנועי החיפוש כבר מזמן החליפו את חוברת "דפי הזהב" הענקית וכמעט שאין מי שלא מחפש מידע, בעל מקצוע או נותן שירות באינטרנט - בעיקר באמצעות החיפוש בגוגל.

אחד האפיקים היותר אפקטיביים להגדלת תנועה לאתר היא בעזרת התוצאות האורגניות בגוגל, קרי, כל אותן תוצאות שגוגל סורק ומאנדקס מרחבי הרשת, ומדרג על בסיס מאות פרמטרים שונים, הנגזרים מאלגוריתמים מתקדמים שרק המהנדסים הבכירים בגוגל מכירים.

להבדיל מפרסום ממומן בגוגל, קידום התוצאות האורגניות זהו תהליך ארוך, מתמשך, וניתן להגיד אף אינסופי בתחומים מסוימים. ככל שהתחום רווי ותחרותי יותר, כך ישנו צורך לתחזק את עבודת הקידום כל הזמן, שכן מי שמלא יעשה זאת בסופו של דבר, יעקפו אותו בסיבוב.

יחד עם זאת, להבדיל מפרסום ממומן בעזרת מערכת Adwords, לקידום אורגני ישנו אפקט ארוך טווח - תשקיע היום, תקצור את הפירות בעוד חצי שנה / שנה או יותר - תלוי ברמת התחרותיות, וכמובן בתנאי שבחרת לעבוד עם מקדם אתרים מקצועי שיודע את העבודה. בשונה מכך, ברגע שאתה "סוגר את הברז" של הפרסום בגוגל, אתר סוגר אפיק תנועה שלם לאתר באופן מיידי. בקידום אורגני, זה לא עובד ככה. ניתן להינות מחשיפה אורגנית גדולה גם זמן רק לאחר הפסקת עבודת הקידום בפועל - בעיקר בתחומים לא סופר תחרותיים שלא דורשים תחזוקה אינסופית.

מעבר לכך, במידה ובעל האתר לומד את עקרונות הקידום האורגני ומיישם אותם על בסיס קבוע, שזה במהות, פשוט לייצר אתר מוצלח שגולשים אוהבים - ניתן להמשיך לקבל תנועה יפה ויציבה לאורך זמן.

העקרונות הבסיסיים של קידום אורגני נכון הם:

· לייצר אתר עם תוכן מעולה שגולשים ירצו לחזור שוב ושוב, לשתף את התכנים באתר ולקשר אליהם מיוזמתם.

· האתר חייב להיות מהיר, מעוצב בצורה נעימה, להציע ממשק משתמש ידידותי ונוח, וכמובן מותאם לסלולר. בתקופה האחרונה חלה חובה גם להנגיש את האתר מתוקף חוק הנגישות שהחל לפעול באוקטובר 2015 על אתרים חדשים ויחול על כלל האתרים בישראל באוקטובר 2016. ראוי לצייון כי הנחיות להקמת אתר מונגש לרוב עולות בקנה אחד עם עקרונות הקידום האורגני.

· ככל שידברו עליכם ברשת (בהקשרים חיוביים), כך יותר טוב. אזכורים, שיתופים וקישורים ברחבי הרשת מסמנים לגוגל שאתם מותג בתחומכם, מה שעם הזמן "מעלה לכם את המניות" בגוגל ומשפר את דירוגי האתר בהתאם. בין היתר, תפקידו של מקדם האתר הוא להגביר את הפופולאריות של האתר באופן מלאכותי על ידי בניית קישורים באופן ייזום ממקורות כאלו ואחרים ולמעשה לדמות פעילות טבעית של אתר מוצלח. לאורך זמן, ככל שתשכילו לגרום לפעולות אלו לבוא מעצמן על ידי השקעה באתר מעולה, כך טוב יותר עבורכם.

למה קידום אורגני הוא בעייתי לעסקים קטנים?

מרבית העסקים הקטנים או עסקים בתחילת הדרך, מוגבלים מבחינת תקציב ומתקשים להוציא סכומים של 2500-3000 ש"ח בחודש עבור קידום אורגני. עבור חלקם, גם תקציב צנוע יותר של 1000 ש"ח בחודש יכול להיות גבולי, ובסופו של דבר חלקם מוותרים כליל על שירות של קידום אורגני חיצוני ומנסים לפעול לבד, או לחילופין בוחרים באנשי מקצוע לא מנוסים, ובמקרים חמורים יותר - שרלטנים. חשוב להבין כי עבודה עם בעל נותן שירות לא מקצועי בתחום הזה, עלולה לגרום יותר נזק מתועלת.

האלגוריתמים של גוגל משתפרים באופן תדיר ו"לומדים" את כל הטכניקות והתחבולות שאנשים מנסים לבצע על מנת לשפר את דירוגי באתר באופן לא טבעי ולא כשר בעיני גוגל. אותם מקדמים, המחפשים קיצורי דרך ונעזרים בכלים אוטומטיים ובעוד שלל טכניקות מזיקות, לוקחים סכומים לא גדולים מפני שאין פה השקעה גדולה של זמן או של ידע, מה שמאפשר להם לשכנע לקוחות תמימים שיצליחו לקדם אותם בתוצאות החיפוש למרות שבפועל הם מעמידים את האתר שלהם בסיכון גדול מאד לטווח הבינוני והארוך.

מה בכל זאת ניתן לעשות?

קודם כל, בעלי העסקים חייבים להפנים שעל שיווק צריך לשלם, קל וחומר על שיווק איכותי. יחד עם זאת, במידה והתקציב מוגבל אך עדיין רוצים לבצע קידום אורגני מתוך חשיבה לטווח האורך (ובצדק), ניתן לעבוד בשיתוף פעולה עם המקדם ולתרום את כל מה שאפשר מהצד שלכם, בין אם זה תוכן, עבודה על האתר וכו'. כמו כן, חשוב מאד לבצע תיאום ציפיות (וכאן זה יותר באחריות המקדם) ולהסביר ללקוח מהו קצב ההתקדמות הצפוי. ניתן להגיע לתוצאות יפות בקידום אורגני גם עם תקציבים צנועים, אך עם עבודה חכמה, מקצועית וסבלנית.

הכותב הוא דניאל זריהן, המסייע לעסקים קטנים ובינוניים בשירות קידום אתרים בגוגל וכותב בלוג מקצועי בו הוא חולק טיפים ומדריכים על התחום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר