"הפוסל, במומו פוסל": התשובה המוחצת של שרן השכל ליאיר לפיד

יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד עקץ את ח"כ שרן השכל מהליכוד על כך שלא הצביעה בעד הסתייגות שלה בחוק הגיוס החדש, וקרא לזה 'התפוררות'. השכל לא נותרה חייבת: "הפוסל, במומו פוסל" (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
יאיר לפיד ושרן השכל (צילום: מרים אלסטר ויונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר "יש עתיד" תקף היום (שלישי) את הקואליציה, את ראש הממשלה, ופחות או יותר את כל מה שזז, זאת לאחר ההפסד, הצפוי יש לומר, של האופוזיציה על תיקון חוק הגיוס. אלא שחברת כנסת אחת, שרן השכל - הצעירה בחברות הכנסת, לא נותרה חייבת והשיבה לו מנה אחת אפיים.

"איך נראית התפוררות" כתב לפיד בדף הפייסבוק שלו. "ישבתי אתמול מאוחר בלילה במליאת הכנסת וראיתי את נתניהו ובוגי, בעיצומה של אינתיפאדת הסכינים, מצביעים נגד חיילי ולוחמי צה"ל ומבטלים את השיוויון בנטל. ראיתי ח"כ מהקואליציה לועג לח"כית הטובה ביותר בכנסת ישראל על כך שהיא נכה בכסא גלגלים בעוד ראש הממשלה שומע ושותק, השרה לשיוויון חברתי שומעת ושותקת, יו"ר הכנסת שומע ושותק".

כאן הגיע לפיד לחברת הכנסת שרן השכל, שהגישה הסתייגות לתיקון החוק, אך לא הצביעה בעדו: "ראיתי את הצעירה בחברות הכנסת, רק בת 30, רק חודשיים ח"כית, נמנעת מלהצביע על תיקון לחוק שהיא בעצמה הציעה. הציניקנים אמרו לה ש"ככה זה, ואין ברירה" וניצלו לרעה את העובדה שהיא אינה יודעת שזה לא חייב להיות ככה, ותמיד יש ברירה".

לפיד תקף גם את ח"כ יואב קיש: "ראיתי ח"כ שהוא טייס בחיל האוויר, שהפגין איתי יחד בעד השיוויון בנטל, שאמר בתקשורת רק כמה שעות קודם שיצביע נגד החוק, נעלם מן המליאה יחד עם מצפונו".

לסיום תקף לפיד את ח"כ מאיר פרוש ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ראיתי ח"כ חרדי קורא בזילזול "כיפונת" לכיפה שעל ראשו של אלעזר שטרן, אלוף בצה"ל, גיבור ישראלי, אדם דתי שזקן מעטר את פניו מפני שהוא עדיין בשלושים על מות אימו. ראיתי ראש ממשלה שכבר לא אכפת לו".

כאמור, ח"כ שרן השכל החליטה שלא לשתוק והזכירה לו בתגובה את האירוע בו נזף בחברת הכנסת עדי קול שהצביעה שלא כעמדת מפלגתו בקדנציה הקודמת, אז כיהן כשר האוצר: "יאיר, ראינו איך שר אוצר ללא שום יכולת וניסיון נוזף בח"כית טירונית מסיעתו (עדי קול) ומעניש אותה כי לא נשמעה לפקודת שליט המפלגה והממונה מטעם עצמו. הפוסל, במומו פוסל".

השכל הוסיפה: "אני, "הצעירה והחדשה", יודעת בדיוק מה הכלים הפרלמנטרים שניתנו לי, ושבמסגרתם אני פועלת על פי מצפוני. ועובדה, לא הצבעתי בעד החוק, אך למרבה הפלא יו"ר המפלגה שלי לא "העניש" אותי".

השכל תקפה את לפיד בחזרה: "אל תטיף לי מוסר ואל תזלזל בי או בסיעת הליכוד. הקואליציה שלנו אולי קטנה אך היא איתנה, ואילו אותך הבוחר שלח לאופוזיציה, שם יש לך מספיק זמן לפזר סיסמאות קליטות ומשפטי מחץ, משל היה זה טור למוסף של עיתוני השבת. אני וחברי, לעומת זאת, נמשיך בעשיה. בידידות, הח"כית הצעירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר