המהומה בכולל "עטרת שלמה"

ביהמ"ש בביקורת על האברך הצועק: "פרובוקציה משמעותית"

בית המשפט מותח ביקורת על צבי כהן שמחה בכולל "עטרת שלמה" נגד חוק הגיוס - "פרובוקציה משמעותית", אך אוסר על האברכים להוציאו או למנוע את כניסתו למקום • פרוטוקול הדיון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בבית משפט השלום בירושלים נערך הבוקר (רביעי) דיון בפני השופט גד ארנברג, במסגרת תביעתו של צבי כהן, שהותקף לטענתו כאשר מחה נגד תיקון חוק הגיוס בכולל "עטרת שלמה" במודיעין עילית, כנגד כמה אברכים שלטענתו תקפו אותו.

בהחלטתו קובע השופט כי האברכים אינם יכולים למנוע את כניסתו של כהן למתחם הכולל או להוציאו משם, והחלטה זו נתונה רק בידי ראשי הכולל, שיכולים לאסור כניסת אדם לשטחם. בהחלטתו בעצם מבטל ביהמ"ש את צו ההרחקה שיצא נגד האברכים.

באשר למעשיו של צבי כהן, קובע השופט: "אין מקום לפרובוקציות כפי שעשה, אין מקום לצעקות בבית המדרש לפני תפילת מנחה, ובכל זמן אחר שמפריע למהלך התקין של הלימודים".

בפסק הדין מתייחס השופט גם לפילוג הליטאי ומצטט את הגמרא ביומא כי מקדש שני חרב בשל שנאת חינם. "לי נראה כי שנאת החינם שנשמעה אף אם לא נאמרה בפירוש מפיהם של כל הצדדים, מרחקת את הגאולה ובניין הבית השלישי", כותב השופט.

צפו: הוצאת צבי כהן מהכולל (באדיבות המצלם)

השופט מציין כי ככל הנראה האירוע החל כאשר צבי כהן, צעק את דעתו באמצע תפילת שמונה עשרה, "אינני בקי גדול בהלכה אולם סבור אני שהפרעה במהלך תפילת שמונה עשרה אינה תאומת בדיוק את הכתוב בשלחן ערוך לגבי התנהגות שצריכה להיות בתפילה כזו".

השופט מוסיף כי "אין ספק שמהלך כזה יש בו פרובוקציה משמעותית, אף אם המבקש סבור שמחשבותיו נכונות לא היה ראוי להביע אותן בצעקות באמצע תפילת שמונה עשרה".

מנגד השופט מגנה גם את אלימות התוקפים וכותב כי חרף האמור "ההתנהלות לא יכולה להיות אלימה".

לגבי האלימות כותב השופט, כי מדובר באלימות ש"מן הראוי שתחקר על ידי משטרת ישראל לעומק, שכן נראה שבפני התגלה רק קצה הקרחון, וקיים חשש ממשי שהדברים יגיעו לכדי מעשים חמורים יותר שסופם מי ישורנו".

פרקליטם של האברכים, עו"ד משה מורגנשטרן, מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "אני שמח שבית המשפט קבע שהמבקש הוא זה שעשה את הפרובוקציה. הוא זה שגרם בהתנהגותו הלא ראויה ועל פניו הנוגדת גם את ההלכה, למהומה שהיתה אחריה.

"אני שמח שהצו בוטל באופן כמעט גורף, נקווה שלא נצטרך להידרש יותר לתיקים מסוג זה. בנוסף השופט הורה למשטרה לחקור את כל הטענות האלימות שהיו במקרה זה כאשר במהלך הדיון עלו טענות שהמבקש הוא זה שתקף באגרוף. אנו סמוכים שהמשטרה תעשה מלאכתה נאמנה וגם בירור זה יוציא את האמת לאור".

"כיכר השבת" מגיש את פרוטוקול הדיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר