אושר בטרומית

עונש מאסר גם על קטין פחות מגיל 14, שהורשע בעבירות טרור

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ ענת ברקו, הקובעת כי גם קטין הצעיר מגיל 14, שיורשע בעבירת טרור, יקבל עונש מאסר וישהה במעון סגור עד גיל 14 (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
יכנס לכלא? המחבל בן ה-13.5 אחמד מנאסרה (צילום: לע"מ)

המלחמה בטרור: מליאת הכנסת אישרה הצהריים (רביעי), בקריאה טרומית את הצעת חוק הנוער של חברת הכנסת ענת ברקו, הקובע כי יוטל עונש מאסר על קטין שהורשע בעבירת טרור, גם בטרם הגיעו לגיל 14.

על פי ההצעה השופטים יוכלו להטיל על קטין שהורשע בעבירת טרור עונש מאסר גם בטרם הגיעו לגיל 14, ואולם עד הגיעו לגיל זה ירוצה עונש המאסר במעון נעול.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "החומרה שאנו מייחסים לטרור ולמעשי הטרור הגורמים לנפגעים בנפש וברכוש, והעובדה כי מעשי טרור אלה מתבצעים גם על ידי קטינים, מחייבות התייחסות מחמירה גם לקטינים שהורשעו בעבירות, קל וחומר בעבירות חמורות. זאת על מנת שלא יוכלו ליהנות מזכויות הניתנות לקטין שעבר עבירה על רקע פלילי."

ח"כ ברקו אמרה: "היום משתמשים בילדים, אנחנו רואים ילדים בדאעש עורפים ראשים, ומחבלים פלשתינים בני 11, ילדים מגויסים בכניסות לבתי ספר. יש בחוק הזה הרתעה ומניעה. החוק הזה ייתן ביטחון רב יותר לאזרחי מדינת ישראל, ערבים ויהודים כאחד".

ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה הערבית המשותפת, תקפה ואמרה: "ענת ברקו רוצה לקחת סעיף אחד בחוק הנוער ולייחד את זה למעשי טרור, לא שמעתי את ענת ברקו מתקוממת נגד תופעות של פדופיליה, סחר בסמים, רצח ועבירות מהסוג הזה את לא מבקשת להכניס אותו לכלא אבל כשצעיר פלשתיני זורק אבן את רוצה להכניס אותו לכלא. זה חלק מהסתה מתמשכת נגד הציבור הפלשתיני".

כאמור ההצעה עברה בקריאה טרומית, 64 תמכו 22 התנגדו ואחד נמנע וההצעה תועבר לוועדת חוקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר