הטייס הרוסי: "לא הזהירו אותנו"; מסמך רשמי קובע שהמטוס שהה בטורקיה שניות בלבד

מימדי המשבר בין טורקיה ורוסיה גדלים: הטייס הרוסי שחולץ סיפר כי הוא וחברו שנהרג לא קיבלו התרעה קודם ההפצצה. מסמך רשמי חושף: המטוס הרוסי שהה בטורקיה שניות בודדות בלבד (חדשות)

(מתוך ynet)

המשבר הרוסי-טורקי: יממה לאחר שמטוס F-16 של חיל האוויר הטורקי הפיל מטוס סוחוי 24 של חיל האוויר הרוסי בגבול טורקיה סוריה, ממדי המשבר גדלים כשהטייס שחולץ במבצע מסובך טוען כי הוא וחברו שנהרג ביירוט לא קיבלו שום אזהרה.

בשעות האחרונות מדווחות סוכנויות הידיעות כי הטייס ששרד את היירוט סיפר כי שום אזהרה לא נשלחה ברשת הקשר הבינלאומית, בניגוד להצהרות הטורקיות. כמו כן, הטייסים לא הוזהרו וויזואלית כנהוג במקרה של חדירה של מטוס שאינו שייך למדינת אויב. על פי הנוהג הבינלאומי, מטוס היירוט מזהיר את המטוס החודר קודם ברשת הקשר, לאחר מכן באם לא ניתן מענה נהוג להתקרב למטוס החודר ולהזהירו, לאחר מכן הנוהג הוא שמבצעים ירי הרתעתי ורק לאחר מכן מבצעים יירוט.

הטייס הרוסי מספר כי אין שום סיכוי שהמטוסים הרוסיים חדרו לשטח הטורקי, וכי הם שהו כל הזמן בתוככי השטח הסורי קרוב לגבול. היירוט עצמו בוצע כאשר המטוס הרוסי שהה בשטחה של סוריה ולא בשטח טורקיה.

יירוט המטוס הרוסי (מתוך ynet)

במקביל, מסמך רשמי ששלחה אמש טורקיה לחברות במועצת הביטחון ונחשף בשעות האחרונות מעלה כי המטוסים הרוסים שהו בשטחה האווירי של טורקיה במשך 17 שניות בלבד ולא נכנסו במשך חמש דקות כמו שטענו הטורקים אמש.

במסמך נכתב כי "הבוקר (שלישי) שני מטוסי סוחוי 24 שזהותם ושייכותם לא ידועה, התקרבו לגבול האווירי של טורקיה. המטוסים המדוברים הוזהרו 10 פעמים במשך 5 דקות דרך תדר החירום והתבקשו לשנות את מסלולם לכיוון דרום באופן מיידי.

"בעודם מתעלמים מבקשתנו, שני המטוסים, שהיו בגובה של כ- 6,000 מטר, הפרו את המרחב האווירי הטורקי בעומק של 2.1 ק"מ ו- 1.85 ק"מ לאורכו במשך 17 שניות החל מ- 9:24:05 זמן מקומי".

"בהמשך להפרה המדוברת, אחד המטוסים עזב את המרחב האווירי הטורקי. המטוס השני נורה ע"י מטוסי F-16 שביצעו פטרול אווירי בעודו במרחב האווירי הטורקי. המטוסים ביצעו את הירי בהתאמה להוראות הפתיחה באש הבינלאומיים. המטוס המדובר התרסק בצד הסורי של גבול סוריה-טורקיה".

אלא שנתוני המכ"מ שחשפה טורקיה אמש מעלים תהיות קשות ביותר לגבי גרסתה, מומחה תעופה ישראלי ששוחח עם "כיכר השבת" הסביר כי על פי תמונת המכ"מ ששוחררה ובהתאם למפות ניתן לקבוע בוודאות גבוהה כי רק אחד המטוסים חדר לשטח הטורקי שנמצא במובלעת.

המומחה מוסיף כי על פי נתוני המטוסים והנתונים שהוצגו עולה כי המטוס הרוסי שחדר לשטחה של טורקיה שהה שם שניות ספורות בלבד, כשהוא מעריך בזהירות כי המטוס שהה בטורקיה כ-3 עד 5 שניות בלבד. לדבריו, מטוסי היירוט הטורקיים הוזנקו ככל הנראה זמן משמעותי לפני שהמטוס הרוסי חדר את הגבול ומטוסי היירוט 'המתינו' כנראה לטעות שיבצע הטייס הרוסי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר