בגלל פעילות מעורבת ופריצות

מרן הרב שטיינמן הורה לישיבה: "לבטל את הלימודים בערב"

בשל פעילות מעורבת וקולנית בלילות מול ישיבת "תורת חסד" באלעד, הגורמת ל"מראות לא צנועים", הורה מרן הגראי"ל שטיינמן לא לקיים בערבים לימודים בישיבה. הפתרון? לומדים בבתי כנסת (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

העיר אלעד ממשיכה לספק כותרות: בשבועות האחרונים סובלים בחורי ישיבת "תורת חסד" בעיר אלעד מרעש אדיר בלילות ולטענתם של תלמידים גם מ"מראות של חוסר צניעות", בשל פעילות שנערכת בסמיכות לישיבה על ידי צעירים החברים בארגון הנוער עזרא.

הבעיה התעוררה כאשר במקום החלה פעילות של ארגון 'עזרא', במעורב ובקולניות, הכוללת לפי העדויות משחקי כדורגל, שירת נערות והתכנסות בפתח הישיבה של צעירים וצעירות היושבים יחד על מדרגות הישיבה.

רבני הישיבה חיפשו פתרון למצב, אולם ללא הועיל. בעקבות כך, החל מהערב בהוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שהינו נשיא הישיבה, מתפללים בחורי הישיבה מוקדם תפילת ערבית והתלמידים לומדים לאחר מכן בבתי כנסיות סמוכים. מה שאומר בעצם - סגירת הישיבה בלילות.

ההחלטה התקבלה אמש ע"י הגאון רבי ברוך דב דיסקין, ראש ישיבה "אורחות תורה", לאחר הנחיית מרן ראש הישיבה שאמר ש"בזמן שבו פועלת פריצות אין לבני הישיבה לשהות במקום".

תושבים באזור התלוננו כי האולפנה השוכנת באזור גרמה לבעיות רוחניות רבות. "זה כישלון שהישיבה חלילה תיסגר והתושבים ימשיכו לסבול מהרעש וממראות חוסר הצניעות" אומרים השכנים המודאגים.

שכן המתגורר בסמוך סיפר ל"כיכר השבת": "כשכנים לאולפנה באלעד אנו נחרדים לראות מדי יום ילדים חרדים וכמובן את תלמידי הישיבה הקדושים, נחשפים לתרבות החילונית והקולנית, ללבוש הלא צנוע ומדי שבוע גם לחילולי שבת. הישיבה הושבתה בעקבות הוראה ישירה של מרן הרב שטיינמן, אחרי שבחורים נאלצו להיחשף לכל הרעה חולה הזאת".

"ראש העירייה שרוליק פרוש ונציג הבית היהודי שי נתן משקרים לנו כבר תקופה ארוכה ומלגלגים לנו מאחורי גבנו. זה כואב שבעתיים משום שמיקום האולפנא היה באזור אחר, אבל פרוש החליט לשמור על השכונה למעלה, ולהציב אותם כאן, אגב, תוך דיווח כוזב למשרד החינוך על מיקום המוסד. לא נשכח ולא נסלח לו על השקרים, המניפולציות, האיומים שהוא נוקט נגד הרבנים ובעיקר על זה שהוא פשוט לועג למצוקות שלנו" הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר